Първичното публично предлагане на компанията Ontotext на Българска фондова борса–София АД (БФБ-София) предстои през септември.
"Семантичните технологии се опитват да избягат от сферата на големи, скъпи проекти, които изискват експертно разбиране и много високо ниво на експертиза от страна на клиента", посочва Атанас Киряков, изпълнителен директор на българската компания, разработила платформата NOW, цитиран от www.darikfinance.bg.
"В момента тези технологии се използват най-вече в проекти на Fortune 500 организации, на най-големите компании на планетата, защото изискват голяма инвестиция. Най-важното, което се опитваме да променим, е да направим тази технология достъпна за средни и малки фирми, и за индивиди. Част от усилията в тази посока са свързани с развитие на технологии за персонализирано доставяне на информация. Ако досега фокусът ни е бил върху анализ на текст и данни, независим от конкретния човек, сега все повече се опитваме да направим анализ, който тръгва от интересите, знанията и профила на конкретния читател".
Според Атанас Киряков Ontotext е може би най-големият софтуерен бизнес, който е притежаван и управляван от България, а не е клон на някоя международна фирма.
"Уникални сме спрямо другите български фирми с това, че развиваме търговска дейност в много индустрии и региони. Имаме сериозен бизнес и големи клиенти на всички континенти. Не се конкурираме с индийци или с украинци за евтини аутсорсинг услуги. Правим високоспециализирани продукти и вярваме, че БФБ-София ще оцени потенциала на такъв бизнес. Освен това мислим, че е по-добре по този начин и ние да помогнем за развитието на българската икономика. В избора си дали да излезем на БФБ-София или на друга, счетохме, че ще бъде най-добре да започнем от тук, като имаме планове след това да направим публични предлагания и на други борси".
Сред клиентите на българската компания са BBC, Press Association, AstraZeneca, British Museum, Financial Times и др.
Следващите проекти на българската компания ще целят тази технология да се достави на все повече клиенти във все повече индустрии, като в момента навлизат във финансовата сфера. Затова ще им помогне и сключеното преди месец партньорство с американската компания Keen Analytics, която се очаква да помогне на българите с маркетинг на тамошния пазар за достигане до по-голяма част от клиентите, основно във финансовия сектор в САЩ.