Снимка: Flickr
През януари 2021 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 4.1 пункта в сравнение с октомври 2020 година, показват данни на Националния статистически институт (НСИ).
Повишаване на потребителското доверие се отчита среднаселението както в градовете, така и в селата - съответно с 3.1 и 7.6 пункта.
Всравнение с три месеца по-рано мненията напотребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и очакванията им за следващите дванадесет месеца са благоприятни.
Според тяхобщата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месецае влошена, докато очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни (балансовият показател се покачва с 2.7 пункта), като инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозитесе изместват към запазване или незначително намаление, в резултат на което балансовият показател се понижава с 0.9 пункта.
През януари потребителите посочват, че имат известни намерения заизвършването на разходи за „покупка на кола“, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.
Последната анкета обаче отчита лек спад на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и нагласатана потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани.
Още по темата:
Забавяне на инфлацията в България през ноември, отчита НСИ
Над 10% ръст в износа на България за ЕС към края на септември
EUR | 1.955830 |
USD | 1.858090 |
GBP | 2.348700 |
CHF | 2.104400 |