Снимка: Личен архив
През ноември 2022 г. месечната инфлация е 0.8% спрямо предходния месец, а годишната инфлация за ноември 2022 г. спрямо ноември 2021 г. е 16.9%, показват данни на НСИ.
Инфлацията от началото на годината (ноември 2022 г. спрямо декември 2021 г.) е 15.8%, а средногодишната инфлация за периода декември 2021 - ноември 2022 г. спрямо периода декември 2020 - ноември 2021 г. е 14.6%.
През ноември 2022 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в следните потребителски групи са се увеличили, както следва:
- развлечения и култура - увеличение с 2.9%;
- съобщения - увеличение с 2.7%;
- здравеопазване - увеличение с 1.7%;
- хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 1.7%;
- ресторанти и хотели - увеличение с 1.0%;
- жилищно обзавеждане, стоки и услуги за домакинството и за обичайното поддържане на дома - увеличение с 0.7%;
- разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.6%;
- облекло и обувки - увеличение с 0.6%;
- алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.5%;
- образование - увеличение с 0.4%.
През ноември 2022 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в следните потребителски групи са се понижили, както следва:
- жилища, вода, електроенергия, газ и други горива - намаление с 1.5%;
- транспорт - намаление с 0.5%.
През ноември 2022 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: краставици - с 13.6%, домати - с 12.0%, извара - с 8.5%, яйца - с 6.4%, пълномаслено и нискомаслено прясно мляко - с по 4.8%, гъби - с 4.1%, кашкавал - с 3.8%, сол - с 3.5%, плодови сокове - с 3.4%, зрял лук - с 2.9%, бира - с 2.9%, месо от едър рогат добитък - с 2.8%, кореноплодни зеленчуци (моркови и червено цвекло) - с 2.8%, замразена риба - с 2.7%, кисело мляко - с 2.7%, ориз - с 2.7%, трайни колбаси - с 2.6%, сушени зеленчукови подправки - с 2.5%, сирене - с 2.4%, зрял боб - с 2.0%, шоколад и шоколадови изделия - с 1.8%, макаронени изделия - с 1.6%, малотрайни колбаси - с 1.6 %, вина - с 1.4%, типов и ръжен хляб - с 1.3%, захар - с 1.3%, сладка, мармалади и мед - с 1.0%, оцет - с 0.9%, газирани напитки - с 0.7%, брашно - с 0.5%, бял хляб - с 0.5%, мляно месо (кайма) - с 0.4%, месо от домашни птици - с 0.1%, и други.
През ноември 2022 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: зеле - с 14.7%, листни зеленчуци - с 9.0%, цитрусови и южни плодове - със 7.3%, ябълки - с 2.6%, зрял чесън - с 2.1%, минерална вода - с 2.0%, олио - с 1.6%, маргарин - с 1.4%, хляб „Добруджа“ - 1.0%, картофи -
с 0.9%, млечни масла - с 0.5%, зелен лук и праз - с 0.5%, свинско месо - с 0.3%, маслини - с 0.1%, и други.
През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение на цените при: топлинна енергия за отопление - с 24.1%, други пощенски услуги (куриерски услуги) - със 17.0%, финансови услуги на банки - с 5.7%, пакетни услуги за почивка и туристически пътувания в страната - с 5.6%, автомобилни застраховки - с 3.3%, други почистващи и дезинфекционни средства (течни препарати за почистване на дома) - с 2.5%, цветарство - с 2.3%, газ пропан-бутан за ЛТС - с 2.2%, кина и театри - с 2.1%, отоплителни уреди - с 2.0%, перални и съдомиялни - с 1.2%, поддръжка и ремонт на ЛТС - с 1.2%, обувки - с 1.0%, дизелово гориво - с 1.0%, услуги по обществено хранене - с 1.0%, фризьорски услуги - с 1.0%, въглища - с 0.8%, нови автомобили - с 0.7%, услуги по краткосрочно настаняване - с 0.6%, облекло - с 0.5 %, прахове за пране - с 0.3%, гуми за автомобили и велосипеди - с 0.3%, и други.
Още по темата:
Ето колко е голяма разликата в заплатите на директори и служители
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |