През 2013 г. инвестициите в пиповарната индустрия възлизат н 57 млн. лева, а за последните пет години (2009 - 2013 г.) членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) са вложили общо 286 млн. лева в оборудване, производствени мощности, нови технологични линии, логистични центрове и други материални активи. Приходите за бюджета от производството и продажбите на бира за миналата година са над 300 млн. лева, от които постъпленията от акцизи са 79 млн. лева.
Това стана ясно на днешната пресконференция на Съюза по повод професионалния празник на бранша - Илинден, на която участниците в пресконференцията посочиха, че тяхната индустрия продължава да се развива и да инвестират активно в производствени иновации, оборудване и разширяване на асортимента и марки пиво както през изминалата, така и през настоящата година. Само за първото полугодие на 2014 г. пивоварните компании, членове на съюза, са инвестирали 24 млн. лева за бизнес развитие и са разширили портфолиото си с девет нови продуктови предложения. Въведени са и над 18 опаковки с нов дизайн.
Данните на Съюза на пивоварите през 2013 г. консумацията на пиво на глава от населението е 74 литра, което поставя страната ни в златната среда в Евросъюза. Но сме и доста зад лидера - Чехия, чиито граждани са изпила 114 литра. За същата година на българския пазар са продадени общо 5 462 000 хектолитра бира. Вносът на пиво е 428 000 хектолитра (като продължава, маракр и бавно да нараства), а износът - 78 000 хектолитра, сочи пък статистиката на НСИ за миналата година .
През 2013 г. продажбите на бира в PET бутилки отново доминират с пазарен дял от 60% от всички опаковки. Стъклените бутилки заемат 25%, кеновете - 10%, а наливното пиво - 5% от пазара. В голяма степен тенденциите за продажби по видове опаковки са отражение на покупателните възможности (доста спаднали) и нагласи на българските консуматори (все повече в къщи вместо в ресторанти). Запазват се и сравнително високите обеми на продажбите на евтини вносни марки бири, които се разпространяват чрез големите търговски вериги, най-често в кенове. това е причината и тези опаковки да отчитат ръст в потреблението.
Общо 93% от изпитата в страната бира е произведена от членовете на Съюза на пивоварите, което пък е доказателство, че консуматорите у нас високо оценяват качеството на българската бира и продължават да предпочитат традиционните български марки пиво. Те все пак най-пълно покриват вкусовите предпочитания на българите.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.898860 |
GBP | 2.319730 |
CHF | 2.082000 |