Ръст от над 5% на оборота отчитат от веригата за бързооборотни стоки "Т-маркет". От компанията собственик на магазините "Максима България" съобщиха, че през първото полугодие оборотът на магазините е бил 63.4 млн. лв., което представлява увеличение с 4.8% спрямо същия период на миналата година. По-голям е бил ръстът през второто тримесечие - от април до юни приходите на търговската верига са се увеличили с 5.9%.
Според директора на "Максима България", Вигинтас Шапокас резултатите са позитивни и това дава основание на компанията "последователно да разширява веригата на "Т-Маркет", осигурявайки на клиентите си голям асортимент от стоки за ежедневието с най-доброто съотношение между цена и качество.
Търговската верига има 43 магазина в България и е позиционирана между ниския и средния ценови сегмент, ориентирана е и към продукти от по-висок клас. Първият си магазин веригата разкри през 2005 гдина, когато стъпи на родния пазар. Повечето търговски обекти са в София и Пловдив.
По данни на анализаторската компания ICAP, цитирани от Сдружението за модерна търговия, в края на миналата година "Т-маркет" има 1.2% пазарен дял, без промяна спрямо 2012 г. Това е доста по-малко от дела на първите в сектора - двете най-големи търговски вериги "Кауфланд" и "Билла" със съответно 10.8% и 4.8% дял.
Според класацията на „Капитал 100", за 2013 г. приходите на "Максима България" са 133.65 млн. лв., като е отчетено увеличение спрямо 2012 г. с 6%. През последните три години обаче дружеството е на загуба - през миналата година тя е близо 11.2 млн. лв.
Литовската MAXIMA GRUPĖ, която е мажоритарен собственик на „Максима България" има магазини с марката „Т-маркет" в трите прибалтийски републики и Полша.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.898860 |
GBP | 2.319730 |
CHF | 2.082000 |