Строителството на трети метродиаметър от бул. „Ботевградско шосе" до кв. „Овча купел" ще започне от бул. „Янко Сакъзов" до ж.к. „Красно село". Това каза пред журналисти служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова, цитирана от Агенция „Фокус". Тя откри информационен ден за популяризиране на възможностите за финансиране на телекомуникационни проекти по Механизма за свързана Европа.
Според Ангелкова тази най-сложна част от третата линия на метрото ще започне първа за изпълнение по Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. „Включили сме и частта от бул. „Черни връх" до Paradise mall", добави министърът.
„Предложените в първия работен вариант на програмата подадени проекти са на стойност около 4 милиарда евро. Бюджетът, с който разполага ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" е 1,9 милиарда евро с национално съфинансиране.
„Автомагистрала „Хемус" е изключително важна и затова сме включили в оперативната програма недостроения участък от магистралата от Ябланица до Плевен, а останалата част до Шумен ще се изгражда със заем от Европейската инвестиционна банка. Строежът може да започне през пролетта на следващата година. Предложили сме в част „Железопътна инфраструктура" довършването на направлението сръбско-турска граница и по-специално ЖП отсечките Елин Пелин-Ихтиман и Ихтиман-Септември, както и втора фаза на Пловдив-Бургас с обща индикативна стойност 1,3 милиарда евро", обясни министър Ангелкова.
Тя допълни, че е предложено довършването на Лот 3 на автомагистрала „Струма" в 64-километровата отсечка, в която вторият подлот е 15,5 км тунел под Кресненското дефиле. В момента текат тръжни процедури за избор на изпълнител и през пролетта на следващата година може да тръгне строителството. Работи се по подготовка на алтернативен вариант, който няма да спре работата по подготовката на тунела. Техническият проект за тунела ще бъде довършен до края на 2014 г. Строителството на тунела ще започне в средата на 2016 г.
„Предложили сме на Европейската комисия, когато се прави оценка за въздействие на околната среда по време на строителството на тунела в началото на следващата година, да се оцени и алтернативният вариант, по който в момента се работи. Така ще може ако има възможност, да спестим средства и да избегнем строителството на тунела. Това може да доведе до спестяване между 270 и 350 милиона евро", поясни Николина Ангелкова. Тя подчерта, че не се спира работата по тунела.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.904040 |
GBP | 2.321240 |
CHF | 2.086000 |