За деветте месеца на 2014 г. Vivacom отчита печалба от 16 млн. лева, което е с 5,7 млн. лева повече спрямо същия период на 2013 г., показват обявените от компанията резултати.
Приходите на телекома през третото тримесечие на годината възлизат на 208 млн. лева и отбелязват ръст с 0,7% спрямо същия период миналата година, показват обявените от компанията резултати. Данните потвърждават започналата през 2013 г. тенденция за нарастване на приходите и на печалбата.
Компанията съобщава още, че за поредно тримесечие увеличава своя пазарен дял в приходите от мобилни услуги, достигайки нов рекорд от 25 на сто за третото тримесечие. Това е ръст от 3% от началото на тази година.
Vivacom обслужва 2,8 млн. абонати на мобилни услуги през третото тримесечие, което е със 132 хил. повече от предходното. 84% от абонатите са на срочен договор.
Средният приход от мобилен абонат остава непроменен спрямо второто тримесечие и възлиза на 11,4 лева. Отчита се промяна в неговата структура, като нараства делът на прихода от потребление на данни - през третото тримесечие той е 23% от средния приход спрямо 21% за предходния отчетен период. Нараства и делът на приходите от месечни абонаментни такси.
Телекомът отбелязва слаб спад в потреблението на фиксирана телефония. В края на третото тримесечие потребителите на фиксирани гласови услуги са 1,2 млн. Смартфоните и таблетите стават все по-търсени и предпочитани средства за комуникация, пред които стационарните устройства отстъпват, отбелязват от компанията.
Vivacom посочва, че има ръст в потреблението на фискиран интернет - общо 346 хил. потребители в края на третото тримесечие. Ръстът е от 4%, или 11 хил. абонати, спрямо предходното тримесечие. 32 на сто от тях използват оптичен интернет, а това е с 4% повече от миналото тримесечие. Данните демонстрират и основното движение в сектора - преходът към оптични мрежи към други широколентови технологии.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.904040 |
GBP | 2.321240 |
CHF | 2.086000 |