Източник: www.darikfinance.bg
Вестник Капитал Daily
Най-късно до 8 декември Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори ще е готова със заключение от проверката на работата на одиторите от KPMG като компания, заверявала отчетите на Корпоративна търговска банка от 2009 до 2013 г. Докладът на разследващия екип е бил връчен на одиторската фирма на 24 ноември и в момента се чака тяхното становище по проверката, което ще се получи най-късно на 1 декември. След това ще се изготви заключение, по което комисията ще вземе своето решение. Ако има нарушения, по закон максималната санкция за одиторското предприятие е 20 хил. лв., както и временно отнемане (суспендиране) на правото за упражняване на дейност за срок от 2 години на самото одиторско предприятие или на одитора, извършил одита. До редакционното приключване на "Капитал Dаily" във вторник от KPMG не отговориха на изпратените в понеделник въпроси.
"Южен поток" е спрян. И този път не от Брюксел, а от Русия. Изненадващият анонс на руския президент Владимир Путин, че газопровод няма да има заради България, има поне няколко обяснения: от малки препятствия в България, през напрежението между Русия и Европейския съюз заради Украйна до проблеми с руската икономика и самия инвеститор "Газпром". Дотук няма пълна сигурност, че това е краят на "Южен поток". Руското говорене обаче отново постави въпроса колко печели България от проекта. Оказва се малко - десет пъти под обявените от Путин годишни загуби от 400 млн. евро (виж втория текст). И постави микрофона пред българските политици, като засега реакцията на управляващите е адекватна - търсят обща позиция с Брюксел. Тъй като словесната и енергийната атака на Путин е срещу ЕС, а България е само проксито, през което тя се случва, за страната нито е изгодно, нито смислено да стои самостоятелно на пътя на тази атака.
Вестник Монитор
За следващия програмен период сме готови с няколко транспортни проекта, сред които и жп линиите Русе-Варна и Синдел-Карнобат, които можем да предложим за инвестиционни гаранции по плана „Юнкер”. Това обяви вчера транспортният министър Ивайло Московски. Според него сред тях ще са магистралите „Черно море” и „Рила”. „Това трябва да са проекти, генериращи приходи. Така или иначе те ще се финансират от частната инициатива на инвеститорите”, каза Московски. Подготвените от нас проекти са по 2 основни направления. Първата група е свързана с информационните технологии, напр. дигитална икономика. Другите са от инфраструктурата. Вероятно те ще се конкурират и се надяваме България да намери място в плана „Юнкер” и някои от тях да получат финансиране”, поясни транспортният министър. Според него всеки, на когото парите му стоят в банките, е потенциален инвеститор. „Задължително трябва да продължим срещите с асоциации, камари и всички, които представляват по някакъв начин инвестиционния бизнес”, предлага Московски. Московски съобщи още, че вчера в Брюксел е изпратен нашият вариант на новата програма. “Транспорт и транспортна инфраструктура” (ОПТТИ) за новия период до 2020 г. „В него я има и автомагистрала „Хемус” с отсечка от 60 км от Ябланица до разклона към Плевен и Ловеч”, поясни транспортният министър. „Спекулации по „Хемус” не трябва да има. Аутобанът е приоритет и ще се направи. През кой финансов инструмент е отделен въпрос. Не знаем дали ще ни одобрят за финансиране през ОПТТИ. Но дори да не я одобрят, то ще стане със заем от банките. Или бюджетът намери някаква възможност да започне финансирането”, смята той.
По трийсетина лева излиза с доставката до дома пълнен шаран, приготвен в столично заведение, като майстор готвачите обещават да спазват никулденските традиции и в рибата да има пълнеж от ориз, орехи, стафиди и моркови. За да привлекат клиенти, ресторантите предлагат подарък бутилка вино или бира. Със специални менюта за празника се подготвят повечето кръчми, които разчитат на повече клиенти тази година, защото 6 декември се пада в събота, когато хората излизат по-често на заведение. Освен това се оказва, че пипкавата работа по приготвянето на засуканите блюда и миризмата при готвенето отказват много млади домакини от традиционните гозби. Масови проверки по рибните магазини провеждат до 8 декември в съвместни екипи инспекторите от Българската агенция по безопасност на храните и Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури. По време на такава инспекция вчера обаче не бяха открити нарушения в рибния магазин в столичния квартал „Надежда”. Най-честите нарушения през последните години, които са установявали от агенцията по храните, са неспазване на температурен режим и нередовни търговски документи. Това съобщи д-р Силвия Каменова, главен инспектор в Областна дирекция по безопасност на храните - София-град. По Закона за храните санкцията за нарушителите е между 500 и 10 000 лева в зависимост от това дали нарушителят е физическо или юридическо лице, както и от вида на нарушението. Последните глоби, наложени на търговци на риба, са от миналата година, когато са констатирани нарушения.
Вестник Труд
Намеренията на Агенция "Митници" да запуши пробойните в държавния бюджет се увенчаха с частичен успех. Вчера бюджетната комисия в парламента гласува мерки за затягане на контрола върху акцизните стоки - цигари, алкохол, горива. Част от мерките са свързани с монтиране на електронни уреди, които отчитат количествата акцизни стоки на входа и на изхода на данъчните складове. "Това е по-страшно от роман на Стивън Кинг", оплакаха се от "Булгартабак холдинг" заради изискването в срок до 31 март догодина да монтират на машините си електронни броячи, така че митниците да получават данни за всяка произведена цигара.
Изграждането на магистрала "Черно море" е в списъка с проекти, с които държавата ще кандидатства за гаранции от обявения тези дни инвестиционен план "Юнкер". Това каза вчера транспортният министър Ивайло Московски в отговор на в. "Сега" за това с какви инфраструктурни проекти сме готови, за да се възползваме от широко рекламирания европейски фонд от 315 милиарда евро. Други проекти, които ще бъдат предложени, са пътят София-Калотина и магистрала "Рила", която обаче не може да бъде обявена за готов проект и засега съществува само в идеен вариант. В жп инфраструктурата министерството имало готовност за линията Русе-Варна-Синдел-Карнобат. "Проектите, които се предлагат, трябва да са приходогенериращи. Те ще се финансират от частната инициатива, а фондът ще дава гаранции", припомни Московски. Той уточни, че ще има състезателен принцип при избора на проектите и се надява, че България ще спечели участие в програмата.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |