14 обединения от фирми желаят да построят части от първия етап на третия лъч на метрото, стана ясно след отваряне на офертите в „Метрополитен" ЕАД . Изпълнителите трябва да са ясни през май, уточни изпълнителният директор на общинското дружество инж. Стоян Братоев.
В разделената на 4 обособени позиции процедурата, оферти са подали български, турски, италиански, испански и чешки компании.
Централният участък от третия лъч, за който ще бъде осигурено финансиране по оперативна програма „Транспорт" 2014-2020 г., е с дължина 7 км и е изцяло подземен. Ще има 7 станции, които ще са разположени по трасето от бул. „Вл. Вазов", ул. „Проф. Милко Бичев", бул. „Евлоги и Христо Георгиеви", Орлов мост, бул. „В. Левски", бул. „Патриарх Евтимий", бул. „Прага", ул. „Г. Софийски", ВМА, кръстовището на булевардите „България" и „Гешов" и улиците „Кюстендил" и „Житница". Това е и най-трудният и скъп участък от трасето.
След проверката на документите ще бъдат отворени и ценовите оферти. Апликационната форма ще бъде подадена след март, когато се очаква отварянето на оперативната програма. Очаква се стартът на строителството д абъде даден през есента.
„Метрополитен" ЕАД обяви и процедури за избор на изпълнител, който да достави 20 влака за третия лъч и за избор на проектант на метродепото. Прогнозната стойност на 20 нови мотриси е 420 млн. лв. без ДДС. След като се осигурят пари за продължението до бул. „Монтевидео", ще бъдат доставени и нови 10 влакчета, които трябва да са с компютърно управление.
В момента се подготвят финалните документи, с които ще се кандидатства за 341 млн. евро от оперативна програма „Транспорт" 2014 - 2020. Прогнозната цена за целия лъч, който ще свърже бул. „Владимир Вазов" с кв. „Овча купел", е около 400 млн. евро. Останалите средства ще са държавно финансиране.
След като се осигурят пари за продължението до бул. „Монтевидео", ще бъдат доставени и нови 10 влакчета, които трябва да са с компютърно управление. През април ще бъдат пуснати в експлоатация две разширения на сегашните линии - до летището и до бизнеспарка. Още през следващия месец ще трябва да започнат тестовете по линиите.
След завършване на новите подземни отсечки метро ще поеме още около 90 000 пътници и така всеки ден на метрото ще се возят около 380 000 души.
През 2020 г., когато трябва да бъде довършен целият трети лъч на метрото, се очаква с подземна железница да се придвижват около 550 000 столичани дневно.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |