Трасето на бъдещата магистрала „Хемус" ще бъде променено, така че да минава по-близо до Велико Търново. Пътят се планира да бъде изграден на разстояние около 15 км северно от града, съобщи днес пред журналисти в старата българска столица министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя е на посещение във Велико Търново в рамките на националната разяснителна кампания за саниране на многофамилни жилищни сгради.
Планира се магистралата да премине в близост до село Поликраище, където ще се пресече с бъдещата магистрала от Русе до Велико Търново. Там ще ще бъде изграден пътен възел, на който ще се пресичат двете автомагистрали.
Според министър Павлова проектирането на двата участъка от магистрала "Хемус": Ловеч - Велико Търново и Велико Търново - Шумен трябва да приключи до края на 2016 година. Тя отбеляза, че за изграждането на трасето държавата ще търси финансови ресурси от Европейската инвестиционна банка, чрез програмата "Европейски транзитни коридори" или ще кандидатства с проект за финансиране по плана "Юнкер".
Прогнозите на Павлова са, че при налично финансиране изграждането ще продължи не по-малко от три години. Промяната на трасето и приближаването му до Велико Търново се налага заради факта, че покрай града минават два европейски транспортни коридора. По думите на Павлова новото трасе няма да оскъпи проекта, а точната сума тепърва ще се изчислява.
Местната администрация във Велико Търново отдавна настоява за промяна на трасето и приближаването на магистралата до областния град. Старият проект предвиждаше магистралата да минава близо до град Павликени.
В момента тече процедурата за проектиране и строителство на първите два недоизградени подучастъка от магистралата - от Ябланица до разклона за Луковит и Угърчин и оттам - до разклона за Плевен и Ловеч. Търгът обаче е временно спрян заради жалби на Института по археология към БАН и строителната компания Щрабаг. Тя оспорва обществената поръчка заради липсата на финансиране.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |