Масирана реклама на красотите на България стартира през март по четири европейски телевизии, обяви във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя уточни, че рекламната кампания е под мотото "Открий и сподели" и е на стойност 6 млн. лв. Проектът е финансиран от ОП "Регионално развитие".
Рекламата ще се излъчва на девет езика по телевизиите "Евронюз", "Евроспорт", "Дискавъри" и "Нешънъл Джеографик". Ще продължи до края на годината. В рекламния клип страната е представена със всички възможности за туризъм Ц зимен, летен, културен, алтернативен", обясни Ангелкова.
Тя уточни, че в клиповете са включени още дестинации и туристически забележителности. Предстои подписване на договор за рекламиране на България и с телевизия Би Би Си. "Целта е да компенсираме отлива на руски и украински туристи през настоящия туристически сезон", поясни министърът на туризма.
Николина Ангелкова каза още, че целта на Министерството на туризма е да запази ръста на туристите от миналата година, когато техният брой е бил 7,5 млн. души, а ръстът спрямо 2013 година е около 5 % . "Министерството на туризма е инициатор на кампания, която призовава българите да организират своите почивки в страната, за да се подпомогне браншът. Общият бюджет на Министерството на туризма за 2015 г е в размер на 5 млн. лв.", обяви Ангелкова.
Според нея, част от сумата е предвидена за участие на България в над 40 национални и международни изложения. Първите от тях са туристическите борси в Москва, Киев, Лондон и Берлин.
Пред местната власт Ангелкова е представила националната концепция за туристическо райониране, която включва девет района. Догодина крепостта "Трапезица" ще бъде включена в национален туристически маршрут. Министър Ангелкова вчера посети Капиновския манастир "Св. Николай", включен в кампанията, популяризираща 50 неизвестни туристически дестинации в България.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |