Съюзът на пивоварите в България (СПБ) съобщава, че членове на браншовата организация, са вложили общо 73 025 000 лв. в капиталови инвестиции за развитие на индустрията през 2014г., докато според данните за 2013 г. тяхната сума възлиза на 57 000 000 лв.
Пивопроизводителите продължават активно да разширяват портфолиото си. Доказателство за това са и предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г., които са над 20. През 2014г. членовете на Съюза на пивоварите са позиционирали на пазара и 10 нови марки: Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0,0%, Ариана Радлер Розов Грейпфрут, Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и Хелиос.
Иновативните продуктови предложения към потребителите неминуемо се отразяват и върху техните нагласи към качествата на категорията. 28% от участниците в национално представително проучване на агенция IPSOS България от февруари тази година смятат, че бирата е модерна напитка. Това означава, че 1 460 700 от пълнолетните българи подкрепят това твърдение, а 1 878 000 от населението на страната над 18 г. или 36 % от анкетираните определят пивото като най-подходящото за тях питие.
„Именно с непрекъсни нововъведения на пазара, усъвършенстване на технологиите и съчетаване на традиции и иновации в производството на бира, пивоварните компании успяват да предложат висококачествен продукт на потребителите у нас и най-важното - да съхранят натуралните и хранителни качества на пивото. Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в изследването бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Не трябва да пренебрегваме и факта, че все повече българи разбират и са информирани, че пивото е напълно натурален и нискокалоричен продукт", коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.
Проучването на IPSOS България обръща специално внимание и на дамите, за които бирата е любимо питие и част от динамичното им ежедневие. Оказва се, че най-големите почитатели на пиво сред тях са жените между 30 и 49 годишна възраст. Не се наблюдава разлика в консумацията на пиво от нежния пол в различните региони в страната.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |