Vivacom отчита 806 млн. лева приходи за 2014 година, които според телекома са най-високи приходи спрямо другите оператори на пазара. Спрямо 2013 година обаче приходите на оператора са намалeли с 6 млн. лева.
Според обявения отчет, приходите са разпределени, както следва: 55% мобилни услуги (с 4% повече от 2013 г.); фиксирани гласови услуги - 24%; фиксиран интернет - 12%; други фиксирани - 9%.
VIVACOM е единственият телеком с нарастващ дял на приходите от мобилни услуги - 25% за 2014 г., което е с 3% повече от 2013 г. 85 % е делът на абонатите с договор за абонамент, което е с 8% повече от средните нива на пазара (77%). Това е сериозно доказателство за доверието на потребителите в услугите и офертите на компанията.
VIVACOM отчита нарастване на клиентите си на фиксиран интернет - 356 хиляди за последното тримесечие на 2014 г., което е с 29 хиляди повече спрямо същия период през 2013 г. 35% от тях използват оптичната мрежа, което е с 13% повече от последното тримесечие на 2013 г.
Данните за 2014 г. показват, че основното движение в сектора е преход към оптични мрежи от други широколентови технологии. VIVACOM продължава да разширява своята оптична инфраструктура, достигайки повече от 883 хиляди домакинства в края на 2014 г. До момента изградена мрежа от най-ново поколение има в 15 града в България - София, Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора, Сливен, Казанлък, Шумен, Своге, Благоевград, Враца, Видин, Пазарджик, Кърджали и Ямбол. През 2015 г. предстои разширяване на вече съществуващите и изграждане на нови мрежи в още 5 града - Добрич, Силистра, Плевен, Дупница и Смолян.
Компанията продължава да поддържа конкурентното си предимство чрез инвестиции в мрежата - 21% от приходите през 2014 г. са вложени в инвестиции, в сравнение с 20% през 2013 г.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |