През изминалите 18 месеца инвестициите на „Каменица" АД в пивоварната на дружеството в град Хасково възлизат на 30 млн. евро, а от компанията заявиха готовност за трета поредна година да запази лидерските си позиции сред клиенти и потребители на бира в страната, обявиха от компанията на церемония в Хасково.
Близо 6 милиона евро са инвестициите само в логистичната база на бирения производител в Хасково, която след направените разширения сега е с обща площ около 20 000 кв. м. В пивоварната е с интегриран уникален за страната анаеробен реактор, който осигурява пречистването на отпадните води на пивоварната и е част от дългосрочните инвестиции на компанията за нулево замърсяване от производствения процес. Общата стойност за интегриране на иновативната технология е близо 3 милиона евро и ще позволи пречистването на 60% от отпадъчните води, отделяни в производствената дейност на пивоварна „Астика". По този начин ще спомогне за още по-пълноценното функциониране на аеробната пречиствателна станция на пивоварната, която пречиства отпадните води и на всички фабрики в Северна индустриална зона на гр.Хасково. Наред с това реакторът ще произвежда биогаз като субпродукт, който може да бъде използван като алтернативно гориво, което да обслужва енергийните нужди на пивоварната.
Според данните на ИА Нилсен, от 2012 г. насам „Каменица" АД е лидер на българския пивоварен пазар в страната сред потребители и клиенти. Като лидер в средноценовия и премиум сегментите, дружеството притежава 33.4% пазарен дял от целия пазар на бира в страната. Данните на ИА Нилсен към март 2015 г. сочат, че „Каменица" АД е пазарен лидер както по обем, така и по продажби. Запазвайки трайни позиции на първенец в категорията, компанията реализира сериозни инвестиционни намерения за развиване на дейността си.
„Направените от нас инвестиции засвидетелстват желанието ни да се развиваме и да подобряваме производствените си мощности, с което да отговаряме още по-адекватно на високите очаквания на нашите клиенти и потребители. „Каменица" АД е лидер на пазара на бира в България от 2012 г. и сме твърдо решени да продължим да бъдем избор номер 1 за клиенти и потребители, както и да насърчаваме развитието на цялата пивоварна индустрия", каза генералният директор на „Каменица" АД Марко Ниавро.
Световният бирен производител Molson Coors от години следва устойчив модел на развитие на бизнеса си като голямата философия на гиганта е заключена в идеята за „Нашия Бирения Отпечатък" (Our Beer Print). В основата на стратегията за корпоративна отговорност на компанията е разбирането, че всеки път, когато някой вземе бира в ръка, след нея остава бирен отпечатък под формата на мократа следа, която остава на бирената подложка. Аналогично, според философията на Molson Coors и компаниите членове на голямото семейство на бирения гигант, където и да произвеждат и продават своята бира, те оставят своя отпечатък върху обществото, околната среда и своите хората. Ето защо, на водещо място за „Каменица" АД, като част от Molson Coors Brewing Company, са отговорното бизнес поведение към общностите, в които компанията развива своя бизнес, и към служителите, опазването на околната среда и, не на последно място, отговорната консумация на алкохол. В ядрото на философията за „Нашия Бирен Отпечатък" е заложен стремежът на компанията да увеличава положителния и да минимизира негативния ефект от своята дейност върху всички засегнати страни - околната среда, хората и общностите.
Начинът, по който Molson Coors планира да постигне своята цел - да минимизира негативния си „бирен" отпечатък, е заложен в глобалната „Стратегия за устойчиво развитие 2020" на компанията. В основата си тя залага амбициозната цел до 2020 г. компанията да не изпраща каквито и да било отпадъци към сметищата. „Вярваме, че корпоративната отговорност е умният начин за правене на бизнес. Това е възможност за изграждане на дългосрочни взаимоотношения с нашите служители, с общностите, в които развиваме бизнеса си, както и в рамките на околната среда, чийто ресурси използваме. Отдадени сме на идеята за разширяване на нашия позитивен бирен отпечатък и в минимализирането на негативния такъв", каза главният изпълнителен директор на Molson Coors Европа, г-н Саймън Кокс.
На събитието присъстваха кметът на община Хасково Георги Иванов, Добри Беливанов, областен управител на гр. Хасково, Стамен Янев, изпълнителен директор на Българската агенция по инвестиции и Стефан Димитров, областен председател на КРИБ за региона.
Портфолиото на „Каменица" АД включва местните марки Каменица, Астика, Бургаско пиво, Славена, както и водещите световни марки Stella Artois, Beck's и Staropramen. На 18 юни 2012 г. Molson Coors Brewing Company обяви придобиването на групата СтарБев (част от която е „Каменица" АД). Името на новата компания вече е Molson Coors Central Europe. Дружеството оперира с две пивоварни у нас в градовете Пловдив и Хасково. Общият брой на заетите възлиза на около 680 работници и служители и с това компанията е най-големият работодател в бирената индустрия в страната.
Пивоварна „Астика" е с обща площ от 100 хил. кв. м., от които 55 хил. кв. м. представляват бивш винзавод, а останалите 45 хил. кв. м. са нови площи. От началото на 2014 г. са инвестирани близо 6 млн. евро в подобряване и разширяване на логистическата част от завода, която е с приблизителна площ от 20 хил. кв. м. Новите високотехнологични съоръжения позволяват съкращаване на логистичните разходи с 10% годишно.
С интегриране на анаеробния реактор към вече съществуващата пречиствателна станция за отпадни води към пивоварна „Астика" се достига пречистване на 60% от отпадните води на завода още преди те да достигнат до пречиствателната станция, която се обслужва пречиствателните нужди на всички предприятия от Северна индустриална зона Хасково. Инвестицията в построяването и интеграцията на анаеробния реактор е на стойност близо 3 милиона евро и също така ще позволи производството на биогаз като субпродукт, който може да се използва за алтернативното гориво за поддържане на производствените нужди от енергия.
Заводът разполага с три опаковъчни линии:
- Бутилираща линия за производство на стъклени бутилки (RGB), Кронес (Германия). Монтирана е през 2009 г. с производителност от 50 хил. бутилки/ час.
- Линия за бутилиране на ПЕТ опаковки (PET), Кронес (Германия). Линията е напълно реновирана през 2012 г. с производителност от 12 хил. бутилки/ час.
- Линия за производство на опаковки в кенове (CAN). Линията е реновиране през 2010, 2011 и 2012 г. и е с производителност от 13 хил. кена/ час.
Нормалната производителност на завода при работа на трите линии е около 80 хил. хектолитра на денонощие или 8 млн. литра на денонощие.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |