България отчита постоянен ръст на стокообмена с Индонезия през последните години, съобщи заместник-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на бизнес среща между представители на индонезийския и българския бизнес, цитиран в съобщение до медиите от пресцентъра на Министерство на икономиката.
През 2014 г. търговията между България и Индонезия е достигнала равнище от 81.7 млн. щ.д., което е увеличение от 12.8 % спрямо 2013 г. България е важен транзитен център между пазарите на ЕС, Близкия Изток, Северна Африка, Русия и страните от ОНД заради своето географско положение, заяви заместник-министър Петров. Той допълни, че страната ни развива модерна и адекватна транспортна и логистична инфраструктура. Достъпът до морски транспорт на пристанищата на Черно море и транспорта по р. Дунав превръщат България в основен водещ транспортен и транзитен център, каза още заместник-министърът.
В заключение той допълни, че българското правителство прилага конкретни мерки и стимули за подкрепа и насърчаване на инвестициите: ускорени административни услуги, финансова подкрепа за изграждане на инфраструктура, финансова подкрепа за професионално обучение и частично възстановяване на направените задължителни осигурителни вноски, придобиване на имоти държавна или общинска собственост при облекчени условия, както и пакет от насърчителни мерки за приоритетни инвестиционни проекти от страна на правителството.
В рамките на форума заместник-министърът на икономиката Любен Петров при среща с г-жа Чахия Уидаянти, ръководител на Агенцията за анализи в областта на търговията и развитието на Република Индонезия. По време на срещата заместник-министрът сподели, че Република Индонезия e важен икономически партньор за България. За нас тя може да бъде входна врата към перспективния пазар на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН).
Усилията на страната ни са насочени към насърчаване на двустранното сътрудничество и засилване на икономическите връзки между двете страни. България разполага с потенциал да привлече търговските потоци от Индонезия към пазара на ЕС. Българските пристанища биха могли да станат входяща точка за индонезийски продукти. Това ще съкрати маршрута на транспортиране на индонезийските стоки до европейския пазар, каза заместник-министър Любен Петров.
България произвежда и може да предложи на индонезийския пазар висококачествени и утвърдени на световните пазари стоки, подчерта в разговора заместник-министър Петров. Той конкретно изброи вино, кисело мляко и български млечни продукти, етерични масла, както пшеница, месо, семена, тютюн, електронни части, машини и др. Биха могли да се проучат и възможностите за развитие на износа ни на фармацевтични продукти, допълни заместник-министърът.
За първите два месеца на 2015 г. двустранната търговия между България и Индонезия възлиза на 12.1 млн. щ.д., което е с 62.9 % повече спрямо същия период на предходната 2014 г. Износът на България за този период е на стойност 5.7 млн. щ.д. (75.5 %), а вносът от Индонезия - 6.4 млн. щ.д. (53.1 %). За периода януари-февруари 2015 г. основните стоки, изнесени за Индонезия са: Сурови или необработени тютюни (2.5 млн. щ.д.); Интегрални схеми и електронни микрокомплекти (0.6 млн. щ.д.); Ламарини, листове и ленти от мед (0.4 млн. щ.д.); Семена от анасон, копър, кориандьр, кимион, ким (0.3 млн. щ.д.); Машини и апарати за запояване и заваряване (0.3 млн. щ.д.); Препарати от видовете, използвани за храна на животни (0.3 млн. щ.д.); Крафтхартии и крафткартони (0.3 млн. щ.д.) и др. Основни стоки по вноса са: Кафе (0.9 млн. щ.д.); Полиацетали, полиетери и епоксидни смоли в първични форми (0.8 млн. щ.д.); Палмово масло (0.7 млн. щ.д.); Аминосъединения (0.4 млн. щ.д.); Синтетични влакна (за предене) (0.4 млн. щ.д.); Хартии и картони, на които едната или двете страни са покрити с каолин (0.3 млн. щ.д.); Пневматични гуми от каучук (0.3 млн. щ.д.) и др.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |