Виваком задържа лидерската си позиция на българския телеком пазар и през първото тримесечие на 2015 г. отново отчита най-високи приходи спрямо другите оператори на пазара - 201.3 млн. лева, което е ръст от 4% на годишна база, става ясно от обявените финансови резултати на компанията.
За сравнение, през същия период на годината другите два мобилни оператора - Мобилтел и Теленор, са отчели приходи от съответно 87.5 млн. евро и 153.4 млн. лева.
Печалбата на Виваком преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) е 83.075 млн. лева, докато тази на Мобилтел възлиза на 34.8 млн. евро, а тази на Теленор е в размер на 56,7 млн. лева.
Виваком отчита 362 хиляди потребители на фиксиран интернет през първото тримесечие на настоящата година, като нараства процентът на абонатите, използващи оптичната мрежа - 38%, което е с 13 процентни пункта повече от същия период за 2014 г.
В периода ануари-март компанията отчита и ръст на абонатите си на телевизионна услуга - 333 хиляди, което е с 65 хиляди повече спрямо същия период през миналата година. Увеличава се и делът на потребителите на IPTV - 34% от всички абонати в края на март 2015 г. спрямо 27% в края на март 2014 г.
Мобилтел отбелязва в отчета си ръст на абонатите на повечето видове услуги. При мобилния сегмент те се увеличават с 4.9% до 4.3 млн. SIM карти, като това се дължи най-вече на продажбата на предплатени услуги и на оптимизиране на бизнес договорите. Телекомът обяви, че продължава да регистрира повишаване на интереса към мобилния интернет, като потребителите, избрали програми с включена такава услуга, са се увеличили с 30.6% през първото тримесечие, отново спрямо същия период на предходната година.
Теленор отчита, че клиентите на абонаментните планове наброяват близо 2,7 милиона или над 70% общия брой активни потребители на услугите на оператора. Броят на потребителите на предплатените услуги на компанията към края на тримесечието намаля с 8,4% спрямо същия период на миналата година, най-вече в резултат от проведената консолидация на предплатените планове на компанията.
Средното месечно потребление на абонат през първото тримесечие на 2015 г. отбеляза увеличение от 4%, докато средният приход от абонат достигна 10,95 лв., което е ръст от 3,8% на годишна база, сочи статистиката на телекома за първото тримесечие на 2015 г.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |