През пролетта на 2016 г. трябва да започне изграждането на първия етап от третия метродиаметър на София. Участъкът е дълъг 7,8 км с 8 метростанции, в който се включват станциите на Орлов мост, площад "Св. Патриарх Евтимий", НДК, "Красно село". Това каза пред журналисти изпълнителният директор на "Метрополитен " Стоян Братоев по време на проверка на разширението на метрото при бул. "Черни връх".
Отсечката е включена в ОП "Транспорт" /2014-2020/ и е с прогнозна цена от 440 млн.
Целият трети метродиаметър е с обща дължина от 16 км с 18 метростанции. Трасето преминава през бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - центъра на града /Орлов мост, НДК, бул. "България") - кв."Красно село" - ж.к. "Овча купел" с последна метростанция до Околовръстното шосе и ж.п. линията София-Перник.
Апликационната форма за кандидатстване за финансиране на централния участък е изготвена, каза Братоев. Той посочи, че на среща в Министерския съвет в края на миналия месец е решено паралелно с първия етап да започне и строителството на участъка от "Красно село" през "Овча купел" до ж.п. линията, каза Братоев.
По думите му тръжните процедури за избор на изпълнители са минали. В момента работи комисията за избор на доставчик на подвижния състав. Предстоят технически подготвителни работи, тръжни процедури, подписване на договори за централния участък, което ще се случи през първата половина на септември, уточни директорът на "Метрополитен".
Последната отсечка от втория метродиаметър от от станция "Джеймс Баучер" по продължението на бул. "Черни връх" до ул. "Сребърна" при метростанция "Витоша" върви по график, обяви пък столичният кмет Йорданка Фандъкова, която заедно с инж. Братоев инспектира работата по трасето.
По думите на кмета, 82 процента от тунела е напълно готов. Наземните дейности са приключили и момента се асфалтира участък от бул. "Черни връх". Фандъкова . Тя припомни, че от края на миналата година движението там е затруднено и трафикът е интензивен.
През пролетта на следващата година ще се положи последният износващ слой асфалт, за да може строителството на метростанциите да продължи.
Фандъкова припомни, че разширението на метрото до метростанция "Витоша" ще бъде готово през лятото на следващата година и нови 25 хиляди души дневно ще могат да се възползват от най-модерния начин за придвижване. Строителството започна на 1 август миналата година и се очаква да бъде завършено през юни 2016 г. Трасето е с дължина 1.3 км и една подземна метростанция - с изходи на кръстовищата на бул. "Черни връх" с ул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна" и с ул. "Филип Кутев" /бъдещ бул. "Тодор Каблешков"/. Дължината на тунела е 900 м, а тунелният участък за смяна на посоката на движение на влаковете южно от кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Филип Кутев" е с дължина 200 м.
Участъкът е включен в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Стойността на обекта е 21,5 млн.евро. Столичната община осигури изпреварващо финансиране в рамките на съфинансирането на участъка.
Изпълнител на обекта е обединение "Метро Черни връх", съставено от "Станилов", "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп", подизпълнител е "Стартинженеринг".
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |