За шестте месеца до юли, онлайн магазините в България са се увеличили с близо 10%, съобщава българска компания СуперХостинг.БГ, позовавайки се на данни за типовете онлайн платформи, инсталирани от нейни клиенти.
Според проучването технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България, съобщава БТА.
Изнесените данни съответстват и на възходящия тренд в бранша, отчетен от Ecommerce Europe.
По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27 на сто, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби.
Делът на интернет икономиката от брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през миналата година достигна 2.45 на сто, а очакванията са през тази година са за ръст в сектора с 25%.
От СуперХостинг.БГ отчитат, че при най-често прилагания бизнес модел в България се съвместяват онлайн и традиционни магазини, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват от обикновени магазини./www.darikfinance.bg
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |