Най-често подаваните сигнали до Националната здравноосигурителна каса НЗОК са за нерегламентирано доплащане в болница или за лекарства. Следва лошото лекарско отношение и невъзможността за лечение в чужбина, съобщавдоат от Здравната каса. Конфедерация "Защита на здравето", съвместно с НЗОК, започва национална кампания за пациентските права на здравноосигурените.
„От септември до края на годината конфедерация "Защита на здравето" с експерти от Здравната каса ще раздават книжки в 28-те областни града за нашите здравни права. Кампанията се провежда чрез европроект за подкрепа на неправителствения сектор у нас по финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство", каза Дияна Хаджиангелова в интервю за БНР.
Тя уточни, че пред общините ще бъдат сложени масички с книжките. „Това в крайна сметка, което сме се помъчили да подготвим е нещо, което наистина ще им проследи пътя, до медицинските услуги, до лекаря", посочи Дияна Хаджиангелова.
Марияна Димитрова от Здравната каса обясни, че книжката обхваща най-важните здравни права. „Районните каси също ще съдействат за информирането на пациентите. Съвсем достъпна е тази книжка. Те трябва да съдействат на лекарите и от там вече ще има една взаимопомощ между пациент и изпълнител", подчерта Марияна Димитрова.
Догодина ще е готова още една книга с най-важните за пациентите въпроси.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |