Европа вече почти не ни дава средства за развитие на пътната инфраструктура. Това каза Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството, цитирана от www.darikfinance.bg.
"С наличният около 1 млрд., който е максимума, който имаме до 2020 г., целим да довършим АМ "Струма" и да започнем строителството на първите участъци от АМ "Хемус".
За останалите участъци ще използваме средства от бюджета", посочи министър Павлова. По думите ѝ, за другите проекти: София - Видин, тунелът под Шипка и Русе - Велико Търново, ще се търси допълнително финансиране.
"Програмата се казва Европейски транспортни коридори. Според нея, сменяйки системата за по-справедливо заплащане на ползването на пътищата, чрез въвеждането на системата за ТОЛ такса за тежкотоварния трафик, ще се осигурят средства за довършване на стратегическата пътна инфраструктура", поясни министърът.
"Трябва да добавим довършването на околовръстното в София, втората част на Западната дъга и частите на Южната дъга, които остават за довършване др. Имаме сериозен списък със стратегическа инфраструктура. Минималната стойност за довършване на всички обекти е 6 млрд., но това е инвестиция, която си заслужава", допълни министър Павлова.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |