Бих подкрепил изменение на стойността на винетките - по оскъпяване, защото това е логично. Винетките не са пипани от около 10 години.
Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски при отчета за напредъка на ОП "Транспорт" 2007-2013 г.
"Според мен със сигурност трябва да има корекция в цената винетките. Не знам дали е възможно да се приложи диференциран подход за леки и тежкотоварни автомобили в диапазона, в който сме правили анализи. Но няма логика да си нанасяме такава щета, оставяйки тежкотоварните автомобили да преминават почти безплатно през България", обясни Московски, цитиран от агенция "Фокус", на която се позовава darikfinance.bg.
По думите му камионите нанасяли щети на пътната настилка, създавали предпоставки за катастрофи и допълнителен трафик.
"Излиза 2-3 пъти по-скъпо да се превози транзит стока от единия до другия край на България по влак, отколкото на автомобилен транспорт. Това е абсурдно и няма такава държава в Европа. За България трябва да се въведе тол система", поясни Московски.
Той посочи, че по този начин ще се плаща толкова, колкото се ползват пътищата.
Министър Московски отчете, че досега са разплатени над 1,575 милиарда евро на бенефициентите, което надвишава 80% от средствата по Оперативна програма „Транспорт". Московски подчерта, че за този програмен период е натрупан добър опит в управлението на проекти, който ще бъде използван при реализацията на стартиращите в момента проекти.
„ОП "Транспорт" навлезе в своята финална фаза и резултатите са видими", заяви министър Московски и допълни, че са постигнати добри проценти на изпълнение на заложените цели в сравнение с други европейски държави.
Министър Ивайло Московски отчете, че само за една година са пуснати в експлоатация четири големи инфраструктурни проекта - Лот 2 на АМ „Марица", Лот 4 на АМ „Струма", както и метрото до Летище София и до Бизнес парка в кв. Младост 4. Той отчете и успешното приключване на двата проекта за наблюдение на корабоплаването по море и река - VTMIS и BULRIS, и допълни, че България е първата дунавска държава, в която е изграден административен и оперативен център за наблюдение на корабите. „Успешно приключи и проектът за подобряване на системите за навигация и топохидрографните измервания по река Дунав, който се изпълнява от ИА „Проучване и поддържане на река Дунав", каза Ивайло Московски.
„В края на месец октомври ще завършим Лот 2 на АМ „Струма" и Лот 1 на АМ „Марица", с което тя ще стане втората изцяло изградена магистрала", посочи министърът. „Полагаме максимални усилия до края на годината да бъдат завършени в голяма степен и трите железопътни проекта по направленията Първомай - Свиленград, Пловдив - Бургас и Септември - Пловдив. Анализите показват, че част от дейностите по тях ще се изпълняват и през 2016 г., за които ще търсим други източници на финансиране - средства от съответния бенефициент, бюджетни средства или заем", каза Ивайло Московски.
Заместник-ръководителят на Управляващия орган на ОП „Транспорт" Галина Василева отчете, че през оставащите няколко месеца до края на годината трябва да бъдат усвоени около 420 млн. евро, за да няма загуба на средства. „Предстои да бъдат изградени още 83 км жп линии, в ход е и модернизацията на жп гарите в София и Бургас и изграждането на Интермодален терминал Пловдив", обобщи Галина Василева.
„В пътния сектор в момента се изграждат 72 км автомагистрали, 24 км първокласни пътища, както и система за преброяване на трафика по автомагистралите и първокласните пътища", каза инж. Василева. Тя допълни, че се предвижда „обратно" фазиране на проекта за разширение на линия 2 на метрото от метростанция „Джеймс Ваучер" дo метростанция „Витоша" в кв. Хладилника. Той беше предвиден за финансиране от новата оперативна програма, а сега ще се реализира със средства от ОПТ. Галина Василева съобщи, че Европейската Комисия е одобрила и последния проект по програмата за изграждане на обходния път на град Габрово.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |