Приходите на Мтел продължават да падат и през третото тримесечие на 2015 година, показват обявените днес данни от отчета на Telekom Austria Group, част от който е българският оператор. Обявеният спад е с 5,8% от 93,7 млн. евро година по-рано до 88,3 млн. евро до края септември.
Спадналите приходи се дължат на намалелите месечните такси и трафик, основно в резултат от силния ценови натиск в бизнес сегмента, където има само частично компенсиран от по-високите приходи за взаимно свързване.
Сравнимата EBITDA (оперативни приходи преди данъци и амортизационни отчисления) е 34,4 млн. евро при 37,6 милиона евро за третото тримесечие на 2014 година. За разглеждания период компанията е направила инвестициите от над 14 милиона евро, става ясно от доклада.
В същото време Мтел отчита ръст на клиентите си както в мобилния, така и във фиксирания сегмент на телеком пазара в България. Телекомът е увеличил пазарния си дял на мобилния пазар спрямо същия период на миналата година и той е 38,6%. В мобилния сегмент МТел регистрира повече клиенти на мобилни гласови услуги, които са се увеличили с 3,9 на сто до близо 4,3 милиона души. Средното потребление на минути от клиент се е повишило с 4,3% спрямо същия период на миналата година, като средният месечен приход от абонат е 5,6 евро.
При мобилния интернет увеличението на клиентите е 32,8 на сто, с което МТел отчита над 300 000 абонати в този сегмент.
На фиксирания пазар компанията регистрира ръст от 32,7% при фиксираните линии за достъп, които през третото тримесечие на 2015 година са над 200 000. Най-голямо във фиксирания сегмент е увеличението, което Мтел има при ТВ абонатите. От 80 700 през същия период миналата година те са достигнали до над 124 000 или с 53,8% повече, което се дължи преди всичко на сателитната телевизия, която компанията предлага от септември 2014 година. Средният приход от фиксирана линия е 11,5 евро, показват данните от доклада. В него се посочва, че Мтел допълнително ще засили ролята си на фиксирания пазар след интеграцията на кабелния оператор blizoo и неговото консолидиране във финансовите резултати за следващото тримесечие на 2015 година. Сделката за придобиването на blizoo, която беше одобрена преди месец от Комисията за защита на конкуренцията, прави Мтел най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на ТВ услуги. Това, заедно с водещата позиция на Мтел на мобилния пазар, утвърждава компанията като лидер в сектора на телекомуникациите в България.
Telekom Austria Group, от която Мтел е част, отчита стабилни резултати за деветмесечието. EBITDA на групата се е увеличила с 1,7 на сто до 1 051,7 млн. евро. Клиентите на мобилни и фиксирани услуги на групата също нарастват със съответно с 1,4 и 7,8 на сто въпреки лекия спад от 1,2% на общите приходи, причинен основно от разходи по валутни операции.
През третото тримесечие групата финализира три сделки за придобивания, които показват нейното желание за разрастване в Източна Европа. Освен придобиването на blizoo от Мтел, Telekom Austria Group придоби словенския фиксиран оператор Amis, а притежаваният от групата Vip Operator в Македония получи разрешение да се слее с дъщерното дружество на Телеком Словения в страната - ONE.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |