В присъствието на министър-председателя Бойко Борисов и министрите Лиляна Павлова и Петър Москов и председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров бе пуснато движението по Участък 1 от Западната дъга на София и новият пътен възел „Сливница". Премиерът, министрите и останалите официални лица инспектираха съоръжението, което е на три нива и е уникално за София.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова отбеляза, че новият пътен възел е изключително важен, защото ще позволи разтоварване на интензивното движение и ще позволи безконфликтно и безопасно преминаване във всички посоки. С пускането на движението по основното трасе на участък 1 от западната дъга на СОП целият трафик ще се прехвърли в основното трасе, за да може и двете локални платна да бъдат довършени, а със съдействието на Столична община ще бъдат направени допълнителните връзки към Околовръстното шосе и кв. "Филиповци". Министър Павлова посочи, че по новото трасе са изградени шумозаглушителни платна, за да се осигури спокойствието и комфорта на живеещите в района.
Западната дъга е продължение на автомагистрала „Люлин" и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие", свързващ Видин с Кулата. Трасето е разположено между пътния възел на АМ "Люлин" и СОП и завършва след моста на р. Какач с обща дължина 3 км. Габаритът на пътя е 46 м - включва директно трасе, разделителна ивица, разделителни ивици между довеждащите платна и директното трасе, довеждащи платна и тротоари, за осигуряване на необходимата сигурност на пешеходците в урбанизирана територия. В проекта има 3 големи съоръжения: пътен възел при бул. „Царица Йоана", пътен възел „Сливница" и мост при река Какач. Прoeктът се съфинансира от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП „Транспорт" 2007-2013 г. Изпълнител на строително-монтажните работи е Обединение „Трейс СОП" ДЗЗД. Стойността на договора за строителство е 47 820 000 лв. с ДДС. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД „Сдружение Пътконсулт 2000-Три Ес". Техният договор е 1 171 800 лв. с ДДС.
Час преди да пуснат движението по част от новопостроената Западна дъга на Софийския околовръстен път бе направена символичната първа копка на продължението Западната дъга от моста над р. Какач до пътния възел със Северната скоростна тангента в
Присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров и др.
Строителството на участък 2 включва изграждането на директно трасе и реконструкция на Софийския околовръстен път в отсечката от км 0+780 до км 6+308.17. Общата й дължина е 5,3 км. Предвидено е построяването на 3 пътни възли - п. в. „Стефансон", п. в. „Ломско шосе" и п. в. „Северна скоростна тангента", естакада над бъдещия бул. „Стефансон", нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.
При пътен възел „Стефансон" трасето ще преминава по естакада над бул. „Стефансон" и жп линията и пътя за гара Волуяк. П. в. „Ломско шосе" ще бъде от кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, а п. в. „Северна скоростна тангента" ще бъде „пълна детелина" с четири отвора.
Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД „Европейски пътища", в което участват: „Джи Пи Груп" ООД, „Автомагистрали - Черно море" АД, „Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществява Сдружение „София Запад 2013", в което са: „Пътконсулт 2000" ЕООД, „Рутекс" ООД, „Трансконсулт БГ" ООД и „ИРД инженеринг С.р.л". Договорът им е за 719 040 лв. с ДДС.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |