Депутатите ще продължат да гласуват на второ четене промените в Закона за железопътния транспорт. Снощи стана ясно, че нашият парламент има 2 месеца, за да превърне в закони новите мерки на Европейския съюз за създаване на единно европейско железопътно пространство. Еврокомисията предупреди, че следващата стъпка ще бъде завеждане на дело срещу страната ни.
Заедно с още 6 държави България е пропуснала срока за въвеждането на директива по т.нар. Четвърти железопътен пакет. С нея се установяват нови правила за управление на железопътната инфраструктура, критерии за лицензиране и упражняване на регулаторен надзор. Изисква се и допускането на частни фирми в жп сектора.
Ако до 2 месеца България не изпълни изискването отива на съд, обясни пред БНР говорителят на Еврокомисията по транспорта Якуб Адамович: "Не става дума за понижаване на социалните стандарти, а за създаване на нови възможности. Разбира се, от 28 страни-членки, традиционно в много от тях железопътният транспорт е собственост на държавата. Но жп секторът ще спечели, ако се отвори за конкуренция. Вижте промяната в самолетния транспорт спрямо това, което беше преди 20 години - цените на билетите намаляха, предлаганите дестинации са повече, мерките за сигурност се повишиха. Защо да не направи същото и за влаковете?"
Към момента „Холдинг БДЖ" е все още под държавно управление.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.872860 |
GBP | 2.315520 |
CHF | 2.069880 |