Бюджетната комисия в парламента ще разгледа данъка върху таксиметровите превози. Миналата седмица, на първо четене в пленарната зала, бе прието, че за всеки таксиметров автомобил ще трябва да се плаща алтернативен данък между 400 и 1000 лева.
Таксиметровите шофьори са разделени в позициите си за новия данък. Пловдивският бранш не е съгласен с промените, които ще наложат облагането с алтернативен данък, размерът на който ще бъде определян от всяка община: "Никой не плаща данък предварително, дайте да се разберем. Или, ако се направи патентен данък, да бъде, както трябва да бъде.Той се отнася за свободни професии."
В София, обаче големите фирми подкрепят връщането на своеобразния патентен данък: "Защото след 2007-2008 година, когато отпадна т.нар. патент, мога да кажа, че таксиметровите автомобили не плащат никакъв данък върху оборота и средствата, които са изкарали."
Депутатите също са разделени в позициите си, но и управляващи, и опозиция имат своите аргументи "против". Законодателните промени за таксиметровия бранш доведоха до протести в няколко града на страната, включително и в столицата.
Депутатите от бюджетната комисия ще разгледат и предложенията за промени, свързани с регистрациите на фирми в офшорни зони. Законопроектът е на депутатите от ДПС Йордан Цонев и Делян Пеевски и е изработен преди изтичането на документите от панамската адвокатска кантора.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.851760 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.101010 |