През април 2016 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.8 пункта спрямо равнището си от януари, като при населението в градовете увеличението е 1.6 пункта, а при населението в селата - 2.0 пункта. Това са обобщените данни от анкетата на Националния статистически институт (НСИ).
Според оценките на потребителите има известна положителна промяна във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца.
Очакванията на живеещите в градовете са тя да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е по-негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано.
Показател на доверието на потребителите
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са леко влошени спрямо предходното наблюдение.
Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано (повишение на балансовия показател с 1.5 пункта). Същевременно обаче инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление, в резултат на което балансовият показател се понижава с 5.1 пункта.
Последната анкета на НСИ отчита и подобрение в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола", за „покупка или построяване на жилище (вила)" и за „подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.851760 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.101010 |