Създаването на общ туристически продукт на страните от Балканите и в Дунавския регион са бъдещето за развитието на сектора и привличане на туристи от далечни страни. Това заяви пред радио „Фокус" министърът на туризма Николина Ангелкова. По нейните думи, самият бранш и туроператорите вече разработват такива общи маршрути.
„Не всички страни от Балканския регион са членки на Европейския съюз и не могат пълноценно, както нас, да се възползват от всички инструменти, които ЕС предлага, каквато е Дунавската стратегия. Има огромен интерес от балканските страни за стартиране и обсъждане на възможностите за общ балкански продукт", обясни министърът на туризма. Според нея, това е бъдещето и е много важно, защото когато усилията са обединени, има по-голям шанс за привличане на туристи от далечни пазари, каквито са Китай, Индия, Япония и Южна Корея.
„Туристите от тези страни идват, за да посетят повече от едно място", допълни министърът и увери, че на предстоящата конференция „Устойчивост на развитието на туризма и сигурността в Дунавския регион", която щке се проведе в Русе, с участието на еврокомисаря Корина Крецу, ще бъдат обсъдени всички възможности за надграждане на бранд „Дунав".
EUR | 1.955830 |
USD | 1.855270 |
GBP | 2.349910 |
CHF | 2.099880 |