Инспекторите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) са направили 2397 проверки в туристически обекти и само в около 8% от случаите е имало нарушения.
Нелоялните търговци продължават да не обявяват цените за нощувки и други услуги в местата за настаняване, да дават невярна информация в интернет за броя звезди на обекта си или да разреждат алкохола в заведенията си.
От КЗП са забранили през летния сезон 30 нелоялни търговски практики, като например на сайта си в интернет търговецът рекламира с повече от притежаваните звезди или пък тур операторът в договора за организирано пътуване посочва, че настаняването ще е в хотел с три звезди, а на място се оказва бунгало. Забранени са и над 80 вида опасни стоки - детски бански, надуваеми плажни артикули, облекла и обувки с връзки и дребни елементи. В магазините по морето често на касата се маркира по-висока от обявената цена, а също така се разпространяват брошури за стоки в промоция, които обаче липсват по рафтовете.
Като цяло обаче изводът на Комисията за защита на потребителите е, че сезонът е добър, хората са все по-доволни от предоставяните услуги, а нарушенията намаляват.
"Повече от 13 хиляди са жалбите, постъпили в Комисията за защита на потребителите от началото на годината. В 70 процента от случаите те са решени в полза на хората", отчете председателят на комисията Димитър Маргаритов на пресконференция днес.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.855270 |
GBP | 2.349910 |
CHF | 2.099880 |