Изграждането на АМ „Хемус" е категоричен топ приоритет на правителството. Това обяви пред журналисти в Плевен министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя обясни, че търгът за първия участък от Ябланица до Боаза е факт.
Разглеждат се офертите и съвсем скоро ще бъде избран изпълнител, който да започне работа по строителство на първия участък от 10 км. За вторият участък - от Боаза до разклона за Плевен и Ловеч, и след това продължението до Велико Търново, също е в ход тръжна процедура за избор на проектант, който да направи конкретен технически проект за трасето, допълни още Павлова и подчерта, че за участъка има готов идеен проект. Паралелно с това ще се приеме и парцеларният план за отчуждаване на земите.
„Надявам се да бъдем готови с техническия проект през 2017 г. и, ако няма обжалвания, ще започне техническо проектиране и отчуждение на имотите", посочи Павлова. Министърът подчерта, че целта е да се избере най-доброто трасе, тъй като първоначалният вариант изискваше строителството на много скъпи съоръжения, виадукти и тунели, по-големи от тези при Витиня, което много оскъпи и усложни проекта. Затова се търси оптималното трасе, с което да се минимизира тежката инфраструктура, като се запази възможността за проектна скорост и се избегнат защитените територии. „Търсим алтернативи, които съм убедена, че ще намерим догодина и веднага след това ще започнем процедура за избор на изпълнител", категорична бе министър Павлова. Тя добави, че се работи и по строежа на магистралата и от изток на запад, като вече се разглеждат офертите за строеж на 16 км от Белокопитово към Търговище.
По отношение строителството на АМ „Струма" през Кресненското дефиле министър Лиляна Павлова информира, до края на годината или началото на 2017 г. ще е готово цялостното проучване за всички четири варианта за преминаване на дефилето и Оценката за въздействие на околната среда. Още в първите месеци на новата година, съгласно екологичните изисквания, ще започнат обществени обсъждания, след което ще се направи оценка и през пролетта ще се подаде искане за одобряване на ОВОС-а в Министерството на околната среда и водите. „След като изберем най-добрата алтернатива от всички тези 4 варианти, а вече имаме такава, която да отговаря на всички изисквания - разделеното преминаване, ще направим и проектиране. След което най-късно през лятото на 2017 г. ще изпратим апликационната форма за одобрение в Европейската комисия", обясни министър Павлова и добави, че това е доста амбициозна задача. Тя бе категорична, че регламентът дава възможност преди да се одобри апликационната форма да се ползват средства по програмата и да се обяви обществена поръчка за избор на изпълнител. Целта е да се работи ускорено предвид ограниченото време, за да приключи изграждането през 2022 година.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.855270 |
GBP | 2.349910 |
CHF | 2.099880 |