Общата сума, която ще отделят българите за коледни подаръци тази година, е приблизително 225 лева, показва проучване*, организирано от платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com.
Анкетираните потребители на интернет тази година планират да купят подаръци средно за 5-6 души, като повечето са от тесния семеен кръг и за тях ще бъдат отделени и най-много средства. Средно трима близки членове на семейството ще получат подаръци, които ще са на обща стойност 150 лв. Значително по-малка сума ще бъде отделена за приятели и познати - по 25 лв. на човек.
Pazaruvaj.com за втора година проучва плановете за купуване на коледни подаръци на българските потребители на интернет. Преобладаващата част от анкетираните 300 души (81%), предпочитат да избегнат стоенето по опашки и планират да купят подаръците онлайн. Благодарение на все по-популярните празнични промоции купувачите могат да започнат с осигуряването на подаръците още от началото на ноември.
Проучването показва, че българите предпочитат да купуват подаръци за приятели, отколкото за далечни роднини - едва 22% от анкетираните ще отделят средства и за тях. На други познати и на колегите си подарък планират да купят едва 13% от потребителите на интернет.
При избирането на подаръци от значение е всеки лев
Изживяването при онлайн пазаруването става все по-важно за онлайн купувачите, затова решенията им се влияят не само от избора между онлайн магазините и техния асортимент, но и от предшестващите го резултати от "търсенето".
При избора на мястото за купуване на подходящия коледен подарък, важна роля играят сайтовете за сравнение на цените, които тази година вече са втората най-важна опорна точка за онлайн ориентиране след интернет търсачките (напр:. Google, Bing и т.н.) - 73% спрямо 79%.
Преди да купят онлайн коледните подаръци, купувачите правят своя избор между офертите на онлайн магазините. Най-важният критерий продължава да бъде цената, но все важна роля сред критериите играят първите впечатления и опитът, свързани с надеждността на избрания онлайн магазин. Освен това при определянето на мястото на онлайн пазаруването, важна роля играят и много критерии, свързани с качеството и удобството - например продуктовата гама, запознаването с написаните за продуктите отзиви на купувачи, резултатите в сайтовете за сравнение на цени, а също дали в момента на поръчката продуктът е на склад.
Къде ще е насочена коледната атака?
И тази година сред българите-потребители на интернет основният избор на подарък пада върху „класическите" опции - облекло (55%), продукти за грижи за красотата, козметика (45%) и игри/играчки (35%).
В тесен семеен кръг ще бъде популярно и купуването на забавна електроника и други електронни стоки (33%). Купуването на тази продуктова гама се наблюдава и сред планиращите да правят подаръци в широк семеен кръг, но с отслабването на семейната връзка в повечето случаи ще имат предимство предметите, които могат да бъдат закупени и за по-малка стойност - дрехите. Книги ще подарят 28% от интернет потребителите.
*Проучването e осъществено от GKI Digital по поръчка на Pazaruvaj.com през октомври 2016 г. чрез онлайн събиране на данни, на основата на извадка от 300 анкетирани лица. Предвид начина на събиране на данни и достигнатата целева аудитория, проучването представя плановете за коледно пазаруване на активните потребители на интернет.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.855270 |
GBP | 2.349910 |
CHF | 2.099880 |