Министерството на транспорта (МТИТС) удължава срока за отдаване на концесия на летище София до края на януари, каза пред журналисти днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
По неговите думи, причината за удължаването на срока е постъпило искане от един от големите летищни оператори в Европа.
Днес сутринта депутатът Желю Бойчев от името на БСП поиска с процедурата да не се занимава кабинетът в оставка.
"Оставяме на служебния кабинет на г-н Радев или друга формация да решат дали да предприемат процедура или да я спрат", подчерта Московски. Той обясни, че има законов аргумент за удължаване на срока на процедурата и след консултации с премиера Бойко Борисов е взето решение служебният кабинет да прецени дали да прекрати процедурата по концесия или да я остави.
Московски изтъкна, че концесията на летище София никога не е била самоцел на правителството. Тя винаги е била обвързана с възможност да бъдат стабилизирани БДЖ, които са заварени с натрупани 860 млн. лв. задължения. Транспортният министър обясни, че с авансовото плащане от концесията, което е минимум 640 млн. лв., е планирано да бъде изплатен дългът на БДЖ, който в момента е под 500 млн. лв., а останалите средства ще бъдат инвестирани в локомотиви и вагони.
"Тези, които са за спиране на концесията трябва ясно да отговорят от къде ще бъдат осигурени необходимите средства за БДЖ", каза още министър Московски. Той изтъкна, че не е редно дългът на дружеството да се изплаща, като се взима държавен заем, който да се плаща от всички данъкоплатци. "Концесията е единственият начин, по който бихме могли да оздравим БДЖ", подчерта той.
В заключение Московски каза, че "тези хора (БСП - бел. ред.) забравиха, че летищата Варна и Бургас те са ги дали на концесия, а изведнъж концесията на летище София е пробив към националната сигурност". Той подчерта, че двете летища в морските ни градове също са с национално значение.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |