Внимавайте с големите плакати и подкани за намаления по витрините на магазините, защото около тях с дребен шрифт обикновено пише за кои стоки не важи. А намалението обикновено не важи за най-важните и търсени стоки. Предупреждението отправи в ефира на Нова телевизия председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Той даде и конкрeтни съвети към зрителите преди коледните и новогодишните намаления. Има подвеждане и с каталозите на големите вериги - пускат в брошурите евтини артикули, като елхичка от 1,20 например, а като се отиде на място в магазина се оказва, че продуктът е изчерпан и човек си купува елхичка за 1,80 лева, разказа Маргаритов.
По неговите думи, имало случаи дори продуктът въобще да не е зареждан. „Това е нелоялна търговска практика, обясни той. В такива случаи от комисията налагали най-високите глоби", подчерта Маргаритов.
Той предупреди и да се внимава с пазаруването по щандовете в базари и временни изложения. „При такива обекти търговците се изкушават, понеже са за малко, не са прецизни към стоките, които продават, затова да се внимава. Там често се предлагат коледни украси и предмети, които могат да бъдат и опасни, като коледни свещи под формата на плодове, лъскави ябълки например, от които лесно се отчупват малки парчета, които са опасни за децата. Или дядо Коледа с телчета, които представляват опасност", даде примери шефът на Комисията за защита на потребителите.
Проверките на комисията е установила изкуствено завишени цени преди Черния петък, за да може върху тях да се прави намалението, което е подвеждащо за клиентите.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.855270 |
GBP | 2.349910 |
CHF | 2.099880 |