От началото на годината до края на ноември Карлсберг България е най-бързо развиващата се в бранша у нас. Обемът й се е увеличил с 26,6%, а пазарният дял е нараснал с 4,3% - сравнено със същия период на 2015г. 27% е пазарният дял на компанията за първите 11 месеца на годината. Тези резултати са в контекста на общ бирен пазар с ръст от 6,4% в обем за същия период.*
Основният двигател за компанията е Пиринско, което е бирена марка номер едно на България с представяне от 16,4% пазарен дял - с натрупване за изминалите 11 месеца от годината. Ръстът на Пиринско е 25% в обем, сравнено със същия период на миналата година. Другата местна марка на компанията, Шуменско, постига ръст в обем и стойност от 32%, което основно е благодарение на оборотната стъклена бутилка от 0,33мл. Лансирана на пазара през 2016 година, известната като "Бомбичка" е юбилейното 50-годишно издание на този вид опаковка на Шуменско.*
„Реалист съм за 2017 година с очаквания браншът да запази темповете и да е стабилен. В същото време, виждам много положителни тенденции в компанията ни тук през тази година и приемам успехите ни през 2016 като ангажимент към нашите потребители и партньори", каза Деян Беко, изпълнителен директор на Карлсберг България.
Компанията отчита ръст в обема на брандовете си във всички сегменти на бирения пазар, както и географски във всички региони на страната.
* Всички цитирани данни са от агенция Nielsen A/S.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |