Липсата на пари от европейските програми и от държавния бюджет са основната причина да не бъде започнато строителството на тунел под прохода Петрохан. Това обяснява транспортният министър Ивайло Московски в писмен отговор на въпрос на депутата от Реформаторския блок Вили Лилков.
Вариант за осъществяване на проекта са алтернативни източници на финансиране, като например публично-частното партньорство, допълва Московски и уточнява, че проектът е представян на различни чуждестранни инвеститори, сред които и китайски строителни компании. Те са проявявали интерес, но не и по-сериозни действия.
За тунел под прохода Петрохан се заговори през 80-те години на миналия век. Тогава бяха изработени няколко варианта, един от които предвижда изграждането на съоръжение с дължина 9,2 км. Този вариант е най-скъп, но икономически по-целесъобразен, показваха тогава проучванията, припомня Московски.
Друг, по-евтин вариант включва изграждането на тунел от 3 км., но тогава трябва да бъдат предвидени по-големи разходи за зимно поддържане.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |