Инж. Иван Каралеев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (вляво) и инж. Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорта
Проблемите на старите тунели у нас са, че са строени без нужната хидроизолация. Това води до течове и след това замръзвания и корозия. Такъв проблем в пътните съоръжения у нас открои инж. Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорта в сутрешния блок на bTV.
Той посочи, че ремонти на тунел „Ечемишка" са правени през годините, но не и основни. През 2005 г. тунелът, в който в неделя загина жена заради паднала осветителна греда, е бил обявен за опасен и създаващ предпоставки за "възникване на пътнотранспортни произшествия с непредвидими последствия и възможни човешки жертви".
Според инж. Иван Каралеев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, проблемът с лошата пътна инфраструктура става системен и не е ясно до каква степен са изпълнени предписанията от задължителното обследване на тунела. „Въведохме големи глоби и наказания за водачите на превозни средства, но не е ясно кой носи отговорността за лошото изпълнение на подобни инфраструктурни и транспортни съоръжения", посочи той.
Според него след като цял конструктивен елемент се е срутил вероятно дадените предписания не са спазени. Все пак щом 33 години тунелът съществува без основни ремонти явно добре е било изпълнен навремето. Но няма съоръжение което да се употребява толкова дълго време без поддръжка, категоричен е Каралеев.
След срутването в „Ечемишка" обходният път под виадукта Коренишки дол даде възможност на пътуващите да видят лошото състояние на стълбовете му. Самият Ишев посочи, че е работил по виадуктите на „Хемус" и при тях при строежа им е имало занижено изискване на бетоновото покритие на армировката.
В момента на места 90-метровите стълбове са с оголена арматура и това е слабост. По думите му на следващия голям акведукт вече тази слабост е ремонтирана и е положена хидроизолация.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |