55% от българите, които вече се възползват от възможността да пазаруват онлайн, от комфорта на дома, изтъкват удобството като водещ фактор, сочи най-новото изследване на Mastercard.
Това е съвсем естествено предвид факта, че онлайн пазаруването дава възможност на потребителите да разглеждат стоки във виртуални магазини по всяко време, от всяко устройство, независимо къде се намират. Наред с това няма нужда да чакат на опашка или пък за помощ от продавач-консултант, който да им съдейства с покупките. Освен пестенето на време и избягването на редица други неудобства, онлайн пазаруването може да се осъществява за минути и дава възможност за денонощно пазаруване от почти всяка точка на света.
Достъпът до глобални магазини е вторият водещ фактор, който мотивира 39% от анкетираните да пазаруват онлайн. Изключително лесно и комфортно е да пазаруваш в световен онлайн магазин от дивана вкъщи, а покупката ти да бъде доставена до входната врата. Изследването на Mastercard очертава именно удобната доставка до дома като третия най-важен стимул, посочен от 36% от респондентите като причина да пазаруват онлайн.
Проучването разкрива и друга любопитна информация - 81% от анкетираните използват поне веднъж седмично лаптоп за електронно пазаруване. Другото най-употребявано устройство за електронна търговия е смартфонът (70%).
Предпочитани методи за плащане в България
Според проучването на Mastercard, българите предпочитат да използват методите за плащане, които намират за най-безопасни и с които са най-добре запознати. Разходите също са от значение - хората избират начини за разплащане, които се таксуват най-малко. Към момента на проучването 67% от населението предпочита да плаща онлайн чрез банкова карта при приключване на поръчката.
Изследването изтъква и друга опция за плащане, която, макар и бавно, вече набира популярност сред българските онлайн потребители - дигиталните портфейли.
Българите обаче все още не са напълно запознати с ползите, които предоставя дигиталният портфейл, поради което към момента едва 10% използват такъв метод за плащане.
Въвеждане на нови решения за разплащане
„Очакванията за най-новите технологии се потвърдиха - едва 10% от местното население, което е най-отворено към използването им, разплаща с дигитални портфейли. Нашето проучване показва, че 45% от анкетираните се нуждаят от повече информация за услугата, преди да направят крачка към реалното й използване. Това е процес на постепенно надграждане - той трябва да бъде изминат преди потребителите да открият предимствата на дигиталните портфейли, които наистина се грижат за тяхното удобство и сигурност", каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.
Masterpass на Mastercard е глобална дигитална платформа за разплащане, която дава възможност на потребителите да правят бързи, лесни и сигурни електронни плащания от различни устройства, независимо откъде искат да пазаруват: онлайн, в приложения, а вече и във физическите магазини, благодарение на опцията за безконтактни плащания. Потребителите могат да съхраняват в едно удобно и безопасно място цялата информация за плащанията си, включително данни за карта Mastercard или за други платежни мрежи, информация за доставки, предпочитан метод за заплащане и т.н. Наред с това Masterpass предоставя високотехнологична защита от последно поколение, която гарантира сигурността на плащанията и защитата на картовите данни.
Очаква се услугата Masterpass да бъде достъпна за българските потребители в рамките на настоящата година.
Проучването на Mastercard е проведено от IPSOS през септември 2016 г., с цел да изследва поведението на потребителите на електронна търговия в България. Обхватът на проучването е 1000 души, представляващи финансово активното население по пол, възраст и район, във възрастовата група 18-65, които са пазарували онлайн през последните 3 месеца.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |