Бъдещите мениджъри показват фантазия и изобретателност в презентирането и маркетинга на ученическите фирми по време на панаира „Млад предприемач“
Над 1000 гимназисти и студенти участват в Международния панаир на учебните предприятия „Млад предприемач". На него се представят 130 тренировъчни фирми от България, Белгия, Румъния, Сърбия и Черна гора. Форумът се провежда на 27 и 28 април в Международен панаир Пловдив.
Това е рекорд в 20-годишната история на „ТФ фест", заяви Дария Маврудиева, директор на Центъра на учебно-тренировъчните фирми, организатор на проявата. Тя е одобрена като международно събитие от Европейската комисия и посочена като добра практика за обучение в предприемачество и развиване на креативността.
Сега участниците са с 200 повече от миналата година, а отборите - с 18. По-важно е обаче, че тук виждаме профила на новото поколение предприемачи, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив. „ТФ фест" представлява платформа, където работодателите се срещат с младежи, направили своя избор и подготвящи се отрано за професионалната си реализация, коментира Валентина Диканска, изпълнителен директор на Съвета на жените в бизнеса в България. Тренировъчните фирми дават интегрирана подготовка по икономика, компютърни умения, бизнес администрация, роден и чужд език.
В рамките на 17 конкурса бъдещите мениджъри демонстрират как управляват своите предприятия. Част от тях са свързани с нови направления - пластична и козметична хирургия, услуги за развлечения и отдих, електронна търговия. Други работят в традиционни сектори, като финанси, производство и пласмент на храни и напитки, туризъм, организация на събития, реклама и пиар, строителство и озеленяване, фотография, спорт, търговия.
Има дори тренировъчна данъчна агенция на студенти в Европейското висше училище по икономика и мениджмънт, които проверяват фирмите изложители като истински ревизори и ги запознават с промените в законите. Експерти на Териториалната дирекция на НАП в Пловдив са ментори на участниците в тази инициатива. Тя подобрява подготовката на специалисти за публичния сектор и дава повече познания за данъците на онези, които ще развиват и ръководят частен бизнес. Виртуалната агенция по приходите е създадена от Центъра за кариерно развитие към висшето училище.
Модерните тенденции в бизнеса са във фокуса на „ТФ фест 2017", твърдят организаторите. Като пример посочват новите конкурси за дигитален маркетинг и за лидерски умения. Те допълват традиционните надпревари, сред които: за щанд, за екип и професионално обслужване, за каталог и рекламни материали, за уеб сайт, за презентация, за най-добра банка, за защита на интелектуалната собственост, за сътрудничество с фирма ментор, ще бъдат избрани Мис и Мистър ТФ фест.
Форумът е част от проекта „Мост между училището и бизнеса". Мрежата на българските учебни предприятия обединява 347 ученически и 6 студентски фирми. Тя е лидер на Балканите в прилагането на дуалния модел в икономическите специалности на средните училища
ТФ ФЕСТ се провежда с подкрепата на министерствата на образованието и на икономиката, Международен панаир Пловдив, сдружение „Българска тренировъчна централа", Българския форум на бизнес лидерите, Патентното ведомство и други партньори.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |