Предсрочно преди началото на активния летен сезон ще бъде завършен ремонтът на тунела "Витиня" по магистрала „Хемус", обяви в сутрешния блок на Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Заедно с шефа на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Дончо Атанасов днес министър Нанков ще инспектира как вървят ремонтните дейности.
Целта е да се провери дали работите в тунелите могат да приключат преди началото на летния сезон при пълна мобилизация и 24-часов режим на работа на екипите, за да бъде пуснато движението и да се улесни трафикът по магистралата.
Според данни на АПИ, до момента на тунел „Витиня" са извършени около 65% от предвидените ремонтни дейности. Съоръжението е с нова хидроизолация, дренажни и колекторни системи, водопроводи и т. н. Финансирането на ремонтно-възстановителните дейности през 2017 г. е осигурено от бюджета на АПИ.
Тунел „Витиня" е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.
Очаква се преди началото на летния сезон да приключи и ремонтът на тунел „Ечемишка". След това тапите, които се образуват по магистрала "Хемус" ще изчезнат, уверяват от АПИ.
Основните приоритети на ръководеното от Нанков регионално ведомство са магистралите „Хемус" и „Струма". „Много сме закъснели с изграждането на Лот 3.2 на магистрала „Струма" - пътят през Кресненското дефиле", призна министър Нанков - най-младият министър в третото правителство на Борисов.
По думите на Нанков, ако се форсират нещата, през 2019 година може да стартира реалното строителство и ако строителството приключи до 2022 година, България няма да загуби европейско финансиране. „Трябва да спазим този срок. За целта в началото на 2019 година трябва да имаме избран изпълнител и строително разрешение, за да започне строителството", уточни Нанков.
Той подчерта, че има голямо лоби против внедряването на тол таксите по пътищата на България. Нанков се позова на данни на Световната банка, според които на годишна база дефицитът за адекватна поддръжка на съществуващата пътна инфраструктура е 600-700 милиона евро. „Затова националният интерес е свързан с внедряването на тол таксите, тъй като по груба сметка с около половин милиард лева ще се повишат постъпленията в Агенция „Пътна инфраструктура" след въвеждането на тол таксите", пресметна регионалният министър.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |