С тикет системата ще се заплаща за времето и разстоянието на пътуването, а технологичната инфраструктура ще позволи пътуването в градския транспорт на София да се таксува на база изминато разстояние или изминало време. В момента, в който се качим и закупим билет в автобус, със същия билет ще можем да ползваме метрото, трамвая или тролейбуса. Това каза пред агенция "Фокус" Християн Петров, директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в столицата.
Билетът може да бъде на различен носител - на телефон, на дебитна или кредитна карта, добави той.
„В крайна сметка се достига по-справедливо таксуване", подчерта Христиан Петров.
Директорът на ЦГМ каза още, че в предвидените за изграждането на тикет системата до 88 млн. лв. е включена и нейната поддръжка за десет години напред.
Новата система трябва да заработи до 2019 година, а изпълнителят ѝ ще бъде избран в следващите 2 месеца.
В заданието на поръчката е записано, че видео-наблюдение трябва да гарантира по-голяма сигурност и ще следи за редовността на пътниците и поведението на контрольорите. Системата предвижда 15 000 устройства да бъдат монтирани в над 1350 превозни средства от градския транспорт и да бъдат интегрирани със съществуващи системи на столична община и на транспортните дружества.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.858800 |
GBP | 2.342870 |
CHF | 2.099880 |