Няма завишени цени в програмата за саниране, но има некачествено изпълнение. Това каза в сутрешния блок на bTV регионалният министър Николай Нанков. Той обясни, че програмата е стартирала на пазарен принцип. „След една година изпълнение видяхме, че има разминавания, затова поставихме таван на цените, респективно този таван беше намаляван на два пъти", посочи министърът.
По думите му в министерството са получени 27 сигнала за нарушения при вече 400 санирани сгради и още 550, които са в процес на строителство.
Според него в случаите с протеклите блокове в Мездра и Стара Загора става въпрос за грешка на строителя. Нанков подчерта, че живущите в тези блокове ще бъдат обезщетени за сметка на строителя.
„В последните няколко месеца се забави подписването на споразумението между Българската банка за развитие и МРРБ като принципал на програмата, за да може да стартират плащанията от бюджета през МРРБ към ББР. Хубавото е, че за 20 дни успяхме да подпишем споразумението от началото на мандата, за да започнем още другата седмица разплащания по вече завършените сгради", заяви Николай Нанков.
Проблем в тези четири месеца беше, че програмата беше замразена. Натрупаха се по-голям размер лихви от очакваните, каза още министърът.
Няма да говорим за повишаване на цените на винетките, каза още той, тъй като предстои избор на изпълнител за изграждане на ТОЛ-система. По думите на Нанков и след въвеждането на електронната система за таксуване, цените на винетките за леките автомобили няма да бъдат повишени. Той информира, че индикативната стойност на бъдещата тол система е около 200 млн. лв., но още в първата година след въвеждането й се очаква приходите от пътни такси да надхвърлят 1 млрд. лв., като по-голямата част от тях ще бъдат от тежкотоварния трафик.
Нанков призна, че в последния момент е бил номиниран за министър, но е убеден, че с работата си той и екипът му ще оправдаят гласуваното доверие. Министърът каза още, че би се допитвал по казуси до предшественичката си на поста Лиляна Павлова. „Гледаме да посвършим повече работа, лентичките са най-лесното нещо", отбеляза още Николай Нанков.
През месец август започва строителството на лот 3.1. от АМ „Струма", обяви министърът на регионалното развитие. За трасето има избран изпълнител и финансиране, като се изчаква издаването на разрешението за строеж. Отсечката с дължина от близо 13 км е между Благоевград и Крупник.
Продължава и строителството на лот 3.3 от магистралата от Струмяни към Сандански, който трябва да е готов през 2019 г. Активно се работи и по строителството на обходния път на Габрово, като тунелът на обхода ще е готов до кая на годината. Очаква се през 2018 г. да е готов целият обходен път на града, след което ще се търси вариант и за строителството на тунела под Шипка, уточни министър Нанков
„Имаме амбицията в този мандат да изградим голяма част от АМ „Хемус", каза още министър Нанков и посочи, че има готовност за строеж на 9 км от магистралата между Ябланица и Боаза, където се чака решение на ВАС. Очаква се и решение за избор на изпълнител на още 16 км от Белокопитово към п.в. Буховци. До 6 месеца се очаква и да бъде готов новият проект за трасето на магистралата от Боаза до разклона за Плевен и Ловеч. 50-килкометровото трасе се препроектира, за да се избегне строителството на скъпи и сложни съоръжения. След изготвянето на проекта няма пречка да започнат процедури за избор на изпълнител на строително-ремонтните дейности, отбеляза министър Нанков. Той бе категоричен, че новите трасета ще са с магистрален габарит.
Николай Нанков съобщи още, че през тази година със средства от Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020 г. ще се ремонтират голяма част от алтернативните трасета на направлението Ботевград - Видин, с което ще се подобри значително състоянието на пътищата в Северозападна България.
Паралелно с това се работи по реализацията на скоростния път Видин - София, който е разделен на четири етапа. Стойността на отсечката Мездра - Ботевград, където стават най-големите тапи, е на стойност 55 млн. лв. Там върви процедура по отчуждаване на имотите. Проектира се и обходният път на Димово, тъй като отсечката Бела - Ружинци - Димово е сред най-натоварените. Това са двата най-важни участъка от направлението.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.858800 |
GBP | 2.342870 |
CHF | 2.099880 |