Пазарният дял е нараснал с 4,6 процентни пункта спрямо същия период на 2016 г., достигайки до 30,3% в обем от общия бирен пазар в България
В разгара на сезона и след първата половина на годината Карлсберг България отчита по-добро представяне от същия период на миналата година.
За първите шест месеца на 2017 година Карлсберг България е най-бързо развиващата се бирена компания у нас. Обемът й се е увеличил с 18%, а пазарният дял е нараснал с 4,6 процентни пункта (пп) - сравнено със същия период на 2016г. - достигайки до 30,3% в обем от общия бирен пазар и заемайки лидерско място в него за първата половина на настоящата година. Данните са на агенция Nielsen A/S, която следи развитието на всички компании в бранша.
Основният двигател за компанията е Пиринско, което е най-голямата бирена марка на България за първото полугодие на 2017 и вече исторически една година назад - по данни на същата агенция. Пиринско е увеличило обемите си с 14% за първите шест месеца на годината и пазарния си дял с 2,3пп и сега то заема 18,3% в обем от пазара на бира у нас.
Шуменско е другият основен двигател на ръстовете на компанията, което благодарение на Бомбичката направи важен обрат в развитието си през изминалата една година. Шуменско успя да достигне 31% увеличение в обемите си, сравнено с полугодието на 2016 година и вече заема дял от 10,1% от българския бирен пазар.*
„В нашето портфолио вече повече от година са най-силният бирен бранд и най-силният сайдер бранд", обобщи Бранимир Братанов, Маркетинг директор на компанията.
Компанията представи и местния си доклад си за устойчиво развитие за изминалата година, както и новите ангажименти на Карлбсерг Груп към 4те приоритетни области в областта на устойчивото развитие, които са дефинирани на глобално ниво. "Together Towards ZERO" (в свободен превод: „Заедно към нулевия отпечатък") е името на концепцията, в която Карлсберг Груп дефинира конкретни и измерими цели за всяка една от 4те приоритетни области на устойчивото си развитие: енергии и въглерод, водни ресурси, отговорна консумация, здраве и безопасност - със срок 2022 и 2030 година.
„Дългосрочната програма на „Together Towards ZERO" е отговор на нарастващото потребителско търсене на устойчиви продукти във времена на глобални предизвикателства като климатичните промени, недостига на вода и здравето на хората в глобален аспект. Програмата е неизменна част от стратегията на Карлсберг Груп „SAIL'22" и предвижда 4 големи амбиции на компанията: нулев въглероден отпечатък, нула отпадни води, нулева безотговорна консумация и нула злополуки - всяка с измерими в определен срок цели", коментира Анета Сланчева , Мениджър правни и корпоративни въпроси на Карлсберг България.
Програмата е разработена в унисон с изискванията на Парижкото споразумение за промените в климата и Целите за устойчиво развитие на ООН.
На 11.07. 2017 година Карлсберг Груп стана част от коалицията "RE100" - лидерска инициатива на 100 от големите глобални компании, които поемат ангажимента до 2022 година да интегрират в пивоварните си употребата на електроенергия от възобновяеми източници. Повече за „RE100" вижте тук.
„В Карлсберг България не спираме да инвестираме в иновации и развитие на нашите продукти и опаковки, което доведе до добрите резултати. Аз ценя постигнатото, защото то показва, че можем да придаваме стойност и да развиваме бирения пазар като цяло", каза Деян Беко, Управляващ Директор на Карлсберг България. Разбира се, това се случва само с професионален и отдаден екип, какъвто е на Карлсберг България. Гордея се, че 4 години съм бил част от този екип и че успяхме да постигнем тези резултати! Високото качество, което преследваме във всяка наша дейност и фокусът ни върху областите, които въздействат върху тенденциите и потребителските нужди очевидно движат бизнеса напред.", продължи Беко.
* Всички цитирани данни са от агенция Nielsen A/S.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.858800 |
GBP | 2.342870 |
CHF | 2.099880 |