Мобилният оператор Telenor се е съгласил да прекратява предсрочно договорите със своите клиенти, като максималната санкция ще бъде три месечни такси. съобщават от economic.bg. Тази договорка с Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) трябва да започне да действа до два месеца. Това стана ясно от думите на председателя на регулатора Веселин Божков, който участва в открита приемна във Варна. Там той обясни, че е имал разговори с представители на третия оператор, които са заявили, че са предприели стъпки и до два месеца ще въведат това правило.
Единственият оператор в страна, който все още не е ограничил размера на наказателната такса при предсрочно прекратяване на договора и изисква плащане на всички оставащи такси, е Telenor. Комисия за защита на потребителите (КЗП) вече се споразумя с другите два мобилните оператора - Vivacom и Mtel, и те въведоха промяната - единият през 2015 г., а другият през 2016 г. Единственият оператор, който не го направи, е Telenor, обясниха от Комисия за защита на потребителите пред Economic.bg. Поради тази причина регулаторът е завел иск срещу компанията, тъй като смята, че условията трябва да са еднакви за всички.
Според Веселин Божков въвеждането на практиката и от третия мобилен оператор означава, че всеки от тях ще се стреми да прави по-атрактивни оферти, с по-разнообразни и качествени услуги.
Божков каза още, че по отношение на операторите има още едни голям проблем и това е покритието. По думите му на територията на Варна ще бъдат изградени още осем допълнителни станции на мобилни оператори, както и още четири в общините около областния център. По думите му това ще повиши качеството на услугата.
Той добави още, че по данни на българските мобилни оператори от 8 до 18 пъти се е повишило потреблението на дадената услуга в чужбина след влизането на новите правила за роуминг. По отношение на роуминга в Комисията има около 140 жалби, съобщава още Божков.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.858800 |
GBP | 2.342870 |
CHF | 2.099880 |