Американски инвеститор предлага да се изгради спирка на столичното метро между вече съществуващите на бул. „Сливница" и квартал „Обеля". Появата на още една станция ще струва близо 24 млн. лева. Инвеститорите дават 51% от сумата, останалата част ще трябва да плати Столична община.
Изненадващо идеята се подкрепя както от управляващи, така и от опозицията в столичния парламент. Пред Дарик радио общинският съветник от „Група пет" Симеон Славчев заяви, че причината за желанието на инвеститорите е, че в същия район искат да се обособи жилищен комплекс.
През 2020-а година ще се появи още една станция от столичното метро, а от нея ще се възползват нови 8 хиляди пътници. Изчисленията са на Столична община, но идеята за това идва от американска фирма, която иска да обособи малък град в София.
Преди няколко години инвеститорите придобили земи между кварталите „Люлин" и „Обеля", а желанието им е освен жилищни сгради, да се изградят още болница, църква и училище.
Всичко това, обаче няма да има смисъл без достъп до подземната железница. Затова американските инвеститори дават малко над 12 млн. лева за появата на станция между съществуващите „Сливница" и „Обеля". Останалите 12 млн. лева обаче се налага да дойдат от общината.
На предстоящото заседание на местния парламент тази седмица, общинските съветници от всички групи ще дадат зелена светлина на проекта, който всъщност бил планиран още по време на изграждането на втората линия, но тогава парите не стигнали.
"Това, което заложихме ние като условие и те го приеха, да инвестират тяхната стойност - 51% от метростанцията да бъде изградена с техни средства и след това в периода 2019 година да се включи Столична община", казва Симеон Славчев от „Група пет", който е сред вносителите на предложението.
Освен спирка на метрото, ще бъде изградена и гара за влаковете от БДЖ. Нейната стойност е 17 млн. лева , а от НКЖИ обещават, че тя ще е факт до 2020-а година.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.858800 |
GBP | 2.342870 |
CHF | 2.099880 |