Черната техника е най-предпочитаната покупка на Черния петък, сочат данни на дружеството УниКредит Кънсюмър Файненсинг, което беше партньор на магазините, които се включиха в Черния петък, съобщиха от банката.
След като минаха вече традиционните предпразнични намаления, УниКредит Кънсюмър Файненсинг, дружество лидер в продажбата на стокови кредити в България, направи статистическа извадка за промените в потребителското поведение в сравнение с миналата година.
Според данните, най-предпочитаната покупка по време на Черния петък продължават да са телевизорите, като 25% от покупките на този ден са именно такава.
След тях потребителите най-често си купуват нов смартфон, следван от пералните и сушилните. Общият дял на тези три продукта от всички продажби на Черния петък е 51%.
Интересно е да се отбележи също, че докато при мъжете размерът на средната покупка на кредит се запазва същият, то при жените има повишение от 5% в сравнение с миналата година. Освен това няма тенденция дамите да водят господата в пазаруването по време на намаленията.
Друг интересен факт е, че средната възраст на клиентите се понижава спрямо миналата година, от 40 години за 2016 година до 38 години за тази.
Делът на онлайн покупките на кредит през този ден е почти 16%, като при тях мъжете клиенти са още повече - 57%.
Средната покупка при онлайн продажбите е по-ниска с цели 12% , като освен това и възрастта на клиентите също е по-ниска - 36 години и 6 месеца.
Вторият по сила ден в годината е 24 декщември, но традиционно потреблението тогава е с близо 40% по-ниско от това на Черния петък, сочи проучването на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.863580 |
GBP | 2.343290 |
CHF | 2.097630 |