Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен ако бъдат приети новите изисквания на ЕК. Това заяви Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи за bTV. Той допълни, че всички транспортни сдружения са се обединили срещу изискванията на ЕК и новия пакет за мобилност, който комисията внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
По негови думи промените ще бъдат в ущърб на българските, полските, унгарските и румънските камиони. Част от изискванията, които ще бъдат гласувани в Европарламента са, че шофьорите ще трябва да е прибират до родните си места на всеки 3 седмици. След третия ден в страна от ЕС на тираджията трябва да му се плаща по нормите за командировки в държавата, в която е влязъл. От Еврокомисията искат и вече да не се спи в кабините на камионите.
Според Арабаджиев, ако бъдат приети новите изисквания близо 3000 български камиона ще бъдат изкарани от пазара. „Това би повлияло пагубно на оборота - курсовете ще намалеят значително и ще има нови разходи за прибиране на шофьорите", смята той.
„Ударът не само ще е тежък, ударът ще бъде убийствен. В този бранш работят около 40 хил. шофьора. Те искат да ни увеличат разходите и да ни направят неконкурентно способни. Това ще бъде изключителен икономически удар", коментира председателят на Съюза на международните превозвачи. Той обясни, че българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |