Участъкът от магистрала "Тракия" между Пловдив и Стара Загора, който в момента се ремонтира, се изгражда по нова технология, която гарантира, че настилката няма да се деформира дори при температура от 50 градуса. Това заяви днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който заедно с председателя на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Дончо Атанасов инспектира хода на работата.
Рехабилитацията на 22-километровата отсечка, която не е обновявана от въвеждането й в експлоатация през 1995 г., започна през миналата седмица. За първи път за ремонт е затворена отсечка с подобна дължина. В момента се работи в платното за Бургас. След като завърши обновяването му, ще започнат и строителните работи в платното за София. Целта е ремонтът в участъка между 134-ти и 156-ти километър в двете посоки да завърши до края на юни, преди началото на активния туристически сезон.
Средно на денонощие в участъка между Пловдив и Стара Загора преминават по 23 952 моторни превозни средства. От тях 18 370 са леките автомобили, 5 209 са товарните камиони, а 210 са автобусите.
Строителните работи в участъка от АМ „Тракия" между Пловдив и Стара Загора предвиждат ремонт на настилката, отводнителни дейности, нова хоризонтална маркировка, възстановяване на пътни знаци и ограничителни системи и др. За подобряване конструкцията в участъка, който сега се ремонтира, са положени около 7 800 кв. м ПВЦ мрежа, а отделно ще се постави и близо 6 800 кв. м стоманена мрежа. 8 см биндер ще бъде положен в активната лента.
В момента движението на леките автомобили в ремонтирания участък е прехвърлено двупосочно в платното за София, а тежкотоварните превозни средства преминават по обходен маршрут: от пътен възел „Пловдив Изток" при 133-ти км на АМ „Тракия" по път I-8 и II-66 до пътен възел „Плодовитово" при 165-ти км и обратно.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |