Европейският парламент в крайна сметка направи компромис спрямо транспортните фирми, които няма да са задължени да плащат на служителите си по-високи заплати, когато камионите работят на територията на държава с по-високи средни доходи. Евродепутатите обаче одобриха това изискване да остане за останалия бизнес в Европейския съюз, съобщават от economic.bg.
С 456 гласа „за", 147 „против" и 49 въздържали се Европейският парламент подкрепи окончателно предложените от френския президент Еманюел Макрон промени в правилата за командироването на работници в ЕС. Съгласно ревизираните правила работниците от ЕС ще могат да работят до 12 месеца в друга държава, с възможност за шестмесечно удължаване в някои случаи. Те задължително трябва да получават същата заплата като местните работници, когато вършат една и съща работа. Шофьорите на камиони са изключени от правилата, като по-късно за тях ще бъдат разписани специфични правила, съобщава EUObserver.
Последните няколко месеца транспортния се води силна кампания от страна на България да отпаднат рестрикциите за транспортния бранш. Въпросът бе повдигнат от премиера Бойко Борисов и по време на срещата на високо равнище в София на 17 май, на която присъстваха лидерите на всички държави от ЕС, както и на 6 държави от Западните Балкани.
Проблеми с идеята на Макрон обаче има и останалия български бизнес, на който ще му се налага да плаща по-високи заплати, отколкото плаща в България. Срещу промените се обявиха всички работодателски организации, още когато Макрон лансира идеята си в България преди няколко месеца.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |