Участниците в тазгодишната надпревара Shell Eco-marathon представиха своите енергийно ефективни автомобили в София на 7 юни. То се превърна в празник на инженерната и иновационната мисъл, а учениците и студентите споделиха любопитни факти за своите автомобили, технологични промени и нововъведения. Екипите направиха демонстрации пред гостите и показаха устрем за победа на състезанието за иновативни енергийни решения за транспорта, което ще се проведе от 5 до 8 юли в олимпийския парк „Куин Елизабет" в Лондон.
България ще бъде достойно представена от четири отбора на финалите на международното състезание Shell Eco-marathon 2018:
Екипите на Технически университет - София и новия отбор HydRu на Русенския университет „Ангел Кънчев" ще се състезават в категорията „Градски тип". В категорията „Прототипи" са автомобилът на дългогодишния отбор „Автомобилист" на Русенския университет „Ангел Кънчев" и този на екипа на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров", гр. Чепеларе.
Участието на българските екипи в Shell Eco-marathon тази година е белязано и от редица иновации. Отборът на Техническия университет - София празнува своето десето участие с няколко нововъведения на своя автомобил „Феникс" от категорията „Градски тип", сред които изцяло нова система за задвижване, нова електрическа система за рекупериране на енергия при спиране и нова спирачна система.
Екипът от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н. Й. Вапцаров" в Чепеларе е разработил нова телеметрична система и е заложил на нов аеродинамичен дизайн на прототипа "STORM-K".
Управлението на автомобила на дългогодишните представители на Русенския университет отбор „Автомобилист" е поверено на дамската част от екипа. В техни ръце ще е напълно нов карбонов прототип, олекотен с 40% спрямо предишния прототип на отбора. Въздушното съпротивление на „DTT 3", както е името на автомобила, е намалено благодарение на новата аеродинамика.
Управлението на автомобила на новия отбор „HydRu" на Русенския университет е разделено на две части - кормилната уредба е изцяло механична и чрез лостова система се извършва завиване с предните колела на автомобила. Задвижването му се извършва по електронен път посредством потенциометри и контролери, регулиращи количеството ток, което достига до електродвигателите.
Oтборът на Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в гр. Бургас, успешно премина предварителния кръг Shell Eco-marathon Challenger Event във Франция и ще има възможността да се състезава наравно с останалите отбори следващата година с електромобила „Batkomobil" в категорията „Прототипи".
„Гордея се с постиженията на българските ученици и студенти, които показаха устрем и амбиция по пътя си към победата. Тук пред всички нас те доказват, че големите идеи за бъдещето се раждат именно благодарение на екипния дух. Благодарим на тези млади таланти за усърдната работа и възможността да демонстрират своите енергийно ефективни автомобили. Пожелавам успех на всички наши представители в борбата към призовите места на финалите в Лондон," сподели Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
Единадесетото участие на България в Shell Eco-marathon Европа се ползва с подкрепа на Националната комисия на ЮНЕСКО за Република България, както и местните власти от градовете на участниците. Тази година водещата компания за международен транспорт Дискордиа е официален превозвач на българските отбори до Лондон.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |