Министър Николай Нанков инспектира как върви рехабилитацията на 28-те км от пътя между Севлиево и Габрово. Снимка МРРБ
В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на още 137 км от Автомагистрала „Хемус", съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от пресцентърът на Министерството на регионалното развитие (МРРБ).
Той допълни, че през месец август стартират тръжните процедури за строителството на 52 километра от аутобана между п.в. „Боаза" и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство. През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от АМ „Хемус" - до Велико Търново", обясни министърът.
Вижте още: Магистрала Хемус ще бъде завършена до началото 2024 г.
През август стартира реалното строителство и на 16,2 км от Белокопитово към Буховци, каза министърът. Договорът е за инженеринг, прави се допроектиране, вчера на Експертен съвет в Агенция „Пътна инфраструктура" беше приета разработката, остава издаването на разрешение за строеж от МРРБ, срокът за обжалване е двуседмичен.
Министърът съобщи още, че 30% от строителството на 9,3-километровия участък от АМ „Хемус" между Ябланица и п.в. „Боаза" е готов и прогнозира, че въпреки двегодишния срок на завършване, до септември следващата година обектът може да бъде завършен.
„До 15 дни започва обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от автомагистрала „Струма" - между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения", съобщи регионалният министър. Тя ще бъде в две обособени позиции, като и двете ще бъдат за изработване на технически проект и строителство.
Първият участък ще бъде дълъг 13,2 км, ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли - Разлог и ще свършва след пресичане с пътя „Стара Кресна - Ощава". Той ще включва три пътни възела 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, надлези и подлези, както и три тунела. От него ще започва следващия участък, който ще бъде с дължина 10,4 км и ще се влива в обходния път на Кресна. 5,55 км от него ще бъдат изпълнени като част от проекта. Той включва още един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела. За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи - пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др. Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3,5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.
Във връзка с археологическите разкопки на Скаптопара МРРБ и АПИ ще се съобразят с решението на експертите по културно-исторически находки, категоричен бе регионалният министър. „Хубаво е, че беше магистралата, за да се открие градът", коментира още Нанков и добави, че към момента за археологическите разкопки там са осигурени почти 2 млн. лева европейски средства по Оперативна програма "Транспорт".
Николай Нанков направи днес инспекция на строителството на обходния път на Габрово, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов и инж. Дончо Атанасов - член на УС на агенцията.
Там той обяви, че е приключило изграждането на най-големия, строен през последните две години, тунел в България - този на обходния път на Габрово, с дължина близо 600 м.
„Естакадите и мостовите съоръжения на обходния път са готови. Договорът с изпълнителя е до края на годината, но съм убеден, че месец или два предсрочно ще успеем да приключим", прогнозира Нанков. „Този проект е грандиозен не само за Габрово, но и за Северна България, той е подходът към тунела под Шипка", заяви още регионалният министър.
За изграждането на тунел под Шипка Нанков съобщи, че разработката на идейния проект вече е приета на експертен съвет в МРРБ, разглеждат се различни варианти за финансиране.
Още по темата:
Пет китайски компании искат да изграждат големи инфраструктурни проекти в България
Цялото трасе на магистрала Хемус да бъде построено до 2025 г., обеща министър Нанков
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |