Само 3 от 17-те виадукта в недобро състояние на автомагистралите „Хемус" и „Тракия" в момента се ремонтират. Тяхното състоянието бе обсъдено на заседанието на Министерския съвет тази седмица. За ремонта им индикативно са необходими около 130 млн. лв., съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ).
В момента на АМ „Хемус" се ремонтират виадуктите: „Коренишки дол" при 36-ти км, съоръжението при 33-ти км в посока София при тунел „Витиня" и виадукт „Потоп" при 19-ти километър. Останалите съоръжения, които се нуждаят от ремонт са:
- Виадукт при 9-ти км на АМ „Хемус" / в района на с. Яна/;
- Виадукт при км 37+520 на АМ „Хемус";
- Виадукт при км 37+920 на АМ „Хемус";
- Виадукт „Разлив" при 51-ви км на АМ „Хемус";
- Виадукт при 13-ти км на АМ „Тракия" /в района на Нови хан/;
- Виадукт при 15-ти км на АМ „Тракия" /в района на Нови хан/;
- Виадукт при 17-ти км на АМ „Тракия" /в района на с. Крушовица/;
- Виадукт при 18-ти км на АМ „Тракия" /в района на с. Крушовица/;
- Виадукт при 20-ти км на АМ „Тракия" /в района на с. Костадинкино/;
- Виадукт при 37-ми км на АМ „Тракия" /в района на Ихтиман/;
- Виадукт при 38-ми км на АМ „Тракия" /в района на Ихтиман/;
- Пътен възел „Мухово" при 46-ти км на АМ „Тракия";
- Мост над р. Елешница при 89-ти км на АМ „Тракия";
- Мост над р. Елшишка при 89-ти км на АМ „Тракия".
На заседанието на правителството в сряда премиерът Борисов разпореди на министрите на регионалното развитие Николай Нанков и на транспорта Ивайло Московски да предложат решение, което да дава възможност ремонтите на мостовете по пътната и транспортна инфраструктура да се реализират едновременно.
„Знаете, откакто са построени в България мостовете не бяха ремонтирани по магистралите, имаме по над 120 метра високи мостове и в момента продължаваме да ги укрепваме и да им правим основни ремонти, по „Тракия" и по „Витиня", те са по план. Искам решение и не един по един да ги правим, а едновременно да влезем и да ги правим всички мостове", разпореди премиерът.
Поводът е падналият мост в Генуа, от който загинаха 38 души и 20 са в неизвестност. Мостът "Моранди" в Генуа е построен през 1967 г. по проект на архитекта Рикардо Моранди. Дълъг е 1182 метра и централен отвор от 210 метра. Носещите кули се извисяват на 90 метра, а магистралата преминава на около 50 метра над речната долина.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |